הפח החכם: הפיתוח שיאפשר לפח האשפה שלכם להזמין כל מוצר – מייד כשתזרקו את אריזתו הריקה

קמפיין חדש בפלפטורמת מימון ההמונים אינדיגוגו מעוניין להפוך את פח האשפה הביתי והפשוט שלכם למכשיר חכם שיעזור לכם לנהל רשימת קניות מסודרת, תוך כדי חיסכון בזמן, כסף ומאמץ. נשמע מורכב? לאמיתו של דבר – מדובר בפיתוח פשוט, אשר "יתלבש" על כל סוגי פחי האשפה ויוכל להתחיל לפעול כבר בעתיד הקרוב. GeniCan הוא מכשיר חכם המתחבר לפח באמצעות מגנט, וסורק את האשפה שאתם משליכים – אותה הוא מתרגם לברקודים שיתווספו לרשימת המכולת האישית שלכם באופן אוטומטי. הסורק עוקב אחר שאריות המזון שאתם משליכים ויעדכן אתכם במידה ואזל המלאי של מוצר מסוים, דוגמת הקפה או החלב.

נזרק לזבל – ונוסף לרשימה

הרעיון העומד בבסיס הפיתוח החדשני הוא לעזור ללקוחות לחסוך ברכישת מוצרים שהם לא באמת צריכים, ובנוסף לוודא כי לא תכעסו במשך יום שלם על בן או בת הזוג שלכם, רק כי שכחו לקנות עבורכם את השוקולד הספציפי שביקשתם או את סוג הקפה האהוב עליכם שבדיוק אזל. המכשיר עצמו (שאם תשאלו אותנו קצת מזכיר בעיצובו מכונת גילוח) כולל גם רמקול, חיישנים המתריעים כאשר פח הזבל מלא, סורק ברקוד, מיקרופון, וחיבור WiFi ופועל על סוללות אשר דורשות הטענה בממוצע מידי שבוע.

צילום: מתוך עמוד הקמפיין

כאמור, GeniCan יסרוק את תכולת הפח ברגע שתשליכו אליו פסולת חדשה, אך מה לגבי מקרים בהם למוצר אין ברקוד, נניח אם מדובר בתפוח רקוב או לחמניה שנקנתה במאפייה? במקרים כאלו, תתבקשו להצמיד את המוצר לקורא, ותישאלו על ידו מה ברצונכם להוסיף לרשימה. תשובתכם תתורגם לטקסט, ופריט זה יתווסף באופן אוטומטי לרשימת הקניות שלכם, אליה תוכלו לגשות באמצעות הסמארטפון והאפליקציה הייעודית.

לטענת היזמים, מדובר במכשיר הראשון מסוגו שביכולתו לתרגם ברקודים ומילה מדוברת, אל תוך רשימת מכולת מותאמת אישית. יחד עם זאת, כפי שנראה כעת התלהבות הקהל לא בשמיים, שכן תוך עשרה ימים מתחילת הקמפיין גוייסו כ-4,170 דולר בלבד, מתוך סכום יעד של 50,000 דולר.

מבחינת עלות, מהדורת ה-Early bird הכוללת מכשיר וחולצה מוצעת תמורת 119 דולר (לא כולל משלוח), אך אם בחירת הצבע קריטית עבורכם, תיאלצו להיפרד מ-30 דולר נוספים בכדי להזמין בצבע המבוקש. מועד השילוח המשוער של המוצר הוא ספטמבר 2015, ונכון לעכשיו נמכרו רק 12 יחידות מבין המאה שמוצעות במהדורה מוזלת, כך שיש לכם עוד זמן להתלבט.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: 4 גאדג׳טים שגוזרים קופון על ה-Apple Watch ומשלימים אותו

עוד בגיקטיים: ידיעות חדשותיות ישולבו בפיד הפייסבוק שלכם החל מסוף החודש

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן