“הפיגוע בירושלים הגביר את הפגיעה בסנטימנט כלפי השקל”

במחלקת המחקר של FXCM אומרים הבוקר כי הפיגוע אתמול שמשך תשומת לב בינלאומית רבה וסוקר בהרחבה בכל רשתות התקשורת, הגביר את הפגיעה בסנטימנט כלפי השקל בקרב המשקיעים הזרים ובכלל. "הדולר-שקל טיפס אמש לשיא חדש ונשק לרף 3.85. לאור העובדה כי בשוק המט"ח העולמי מדד הדולר רשם דווקא ירידה, הרי שהמשך העלייה של הדולר-שקל נובעת מחולשתו של השקל".

"אין ספק כי המימד הדתי שמתלווה למצב הביטחוני הנוכחי רק מעצים את החשש הבינלאומי והדבר מתבטא בסנטימנט כלפי השקל. אם היה נראה בשבוע האחרון שהדברים נרגעים וחוזרים למסלולם, הרי שהאירוע אמש ניפץ את התקווה הזו וכרגע העניינים נראים על מסלול של הסלמה למרבה הצער. וכל זאת מצטרף להרעה הפונדמנטלית מצבו של המשק הישראלי, כפי שבא לידי ביטוי בנתוני התמ"ג שפורסמו בתחילת השבוע, ולספקולציות בדבר האפשרות כי בנק ישראל יוציא לפועל הרחבה כמותית".


מדד הדולר העולמי דווקא ירד אתמול. מול השקל – הוא ממשיך להתחזק | צילום: thinkstock

"למרות מצב הקיצון שבו מצוי הצמד והשיאים שנשברים יום אחרי יום, קשה כרגע לראות מה עשוי לעצור את המשך העלייה של הצמד. אין כל תמריץ לקנות את השקל בסיטואציה הנוכחית, ונראה שהלונגיסטים לא ששים לממש רווחים על הפוזיציות הרווחיות שלהם. רמת ההתנגדות הבאה ניצבת ב-3.87. רק ירידה מתחת ל-3.80 תשנה את התמונה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן