הפסד נקי בהוט: 13 מיליון שקל ברבעון השני של השנה

הוט רשמה הפסד ברווח הנקי של 13 מיליון שקל ברבעון השני של 2015, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מהדוחות הכספיים של החברה עולה כי הסיבות לכך הן משבר השירות שעברה החברה לפני כשנה, והתחרות הגוברת בתחומים בהם פועלת החברה.

הרבעון השני מסמן בהוט המשך השקעה מסיבית בתשתיות, מעל רבע מיליארד שקל בהשקעה בתשתיות, בהרחבת רוחב הפס, ובציוד קצה בבית לקוח. הכנסות החברה ברבעון השני ירדו גם הן ועמדו על 996 מיליון שקל, בדומה לרבעון הקודם. הרווח התפעולי צנח מ-104 מיליון ברבעון הראשון ל-87 מיליון ברבעון הקודם, ירידה של 36%.

כאמור, החברה ירדה ברווח הנקי ל-13 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בגובה 37 מיליון שקל ברבעון השני של 2014. ירידה זו היא בעיקר בשל גידול בהוצאות המימון בסך של כ-32 מיליון שקל ובשל הוצאה חד פעמית בסך של כ-11 מיליון על תשלומים עתידיים למבנה איירפורט סיטי. בנוסף הוט רשמה גידול בהוצאות דמי הקישוריות של הוט מובייל למפעילים האחרים וגיול ברכישת מכשירים סלולריים.

אילן צחי, מנכ"ל הוט היוצא | צילום: אלי דסה, יח"צ

מנכ"ל הוט איילן צחי, אשר הודיע אתמול על עזיבתו לאחר כשנה וחצי בחברה, ציין כי "תוצאות הרבעון האחרון מבטאות את החרפת התחרות בגזרות בהן פועלת הקבוצה וכן את השלכות משבר השירות שחוותה החברה לפני כשנה. אנו מאמינים, כי שיפור השירות לצד שדרוג התשתיות יציב את הקבוצה בעמדה טובה להתמודדות בשוק המאתגר. בתוך כך החברה ערכה גם שינוי ארגוני המאפשר התמודדות נכונה יותר עם התחרות בשוק".

על אף הנתונים הכספיים, הוט מראה התאוששות מהמשבר בשירות – זמני המענה ברבעון האחרון ירדו לשתי דקות בממוצע, וירידה משמעותית של 17% נרשמה גם בפניית לקוחות למוקדי השירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הוט מובייל גייסה כ-43 לקוחות חדשים ברבעון האחרון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן