הפסד של 19 מיליון דולר לאל על בשנת 2012

חברת התעופה אל על סיימה את 2012 בהפסד של 18.8 מיליון דולר, בהשוואה להפסד גדול הרבה יותר של 50 מיליון דולר בשנת 2011. כך עולה מהדוחות הכספיים שפורסמו היום (ה').

אל על מנוהלת על ידי אליעזר שקדי ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש עמיקם כהן. הכנסות החברה הסתכמו ב-2 מיליארד דולר וההוצאות התפעוליות ב-1.7 מיליארד דולר, ירידה של 3.5 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה.

אל על נאלצה להתמודד בשנה האחרונה עם מספר אתגרים ובכלל זה עליית מחירי הדלק ומבצע 'עמוד ענן', שהביא לירידה משמעותית בכמות הנוסעים ברבעון האחרון של 2012. ההפסדים המתמשכים שחקו את הונה של החברה והוא מתקרב ל-100 מיליון דולר.

אל על, הפסד של 19 מיליון דולר. צילום: מרק ישראל סלם

למרות זאת, ההנהלה נקטה במספר פעולות התייעלות שהביאו בין השאר לפרישה מרצון של 135 מעובדי החברה. כיום אין הסכמי עבודה בין העובדים להנהלה ואלו ייחתמו בכפוף לכניסתה של קרן ההשקעות פימי לשליטה בחברה.

הקרן, בניהולו של ישי דוידי, אמורה לחתום על הסכם העקרונות הראשוני ב-8 באפריל ולאחר מכן להחליט עד סוף השנה אם לבצע את מלוא ההשקעה.

מנכ"ל אל על שקדי מסר לדה פוסט: "החברה המשיכה גם השנה להתמודד עם האתגרים הרבים שעמדו לרשותה ובכלל זה המציאות שבה הכלכלה הבינלאומית נמצאת במשבר".

שקדי שב והזהיר מפני תוצאות רפורמת השמים הפתוחים, שעלולים לפגוע בצורה לא מוצדקת בחברה. אל על נשלטת על ידי משפחת בורוביץ' וחברת כנפיים.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן