חברת התעופה אל על סיימה את הרבעון הראשון של 2014 בהפסד של כ-40 מיליון דולר, בהשוואה ל-32.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הדוחות לרבעון הראשון הושפעו מהעונתיות בענף. ההכנסות הצטמצמו והסתכמו ב-415 מיליון דולר, לעומת 431 מיליון דולר בתקופה מקבילה. גם בנתח השוק נרשמה ירידה מסוימת המסתכמת ב-33%.
הוצאות התפעול הסתכמו ב-398 מיליון דולר – גידול של 5 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הונה העצמי של החברה הסתכם ב-134 מיליון דולר.
אל על. מתמודדת עם תחרות מתעצמת | צילום: רויטרס
מנכ"ל אל על, דוד מימון, אמר ש"התוצאות הושפעו מעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני, לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה. לדבריו, החברה התמודדה עם התחרות המתעצמת שהתבטאה בגידול של 8% בתנועה בנתב"ג, ועליה של 15% בקיבולת החברות הזרות. כמענה לכך, החברה השיקה את מותג התעופה לטיסות מוזלות "UP" – וממשיכה לבסס מנועי צמיחה נוספים דרך האינטרנט".
מימון הוסיף גם כי "פעילות הנוסע המתמיד ממשיכה לגדול, והמועדון מונה כבר 1.35 מיליון חברים. ברבעון השלישי, יושק כרטיס אשראי ממותג בשיתוף עם גורמים פיננסיים".
לכתבה במעריב השבוע
|