הפסימיות גוברת: מדד אמון הצרכנים ירד ב-5% ביוני

השלכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה היום את נתוני מדד אמון הצרכנים לחודש יולי. על פי נתוני הסקר, חלה ירידה של 5% במדד האמון, מ- 13%- ביוני 2011 ל-18%- ביוני השנה. עם זאת, הנתונים מצביעים על עליה קלה לעומת המדד של חודש מאי האחרון, שעמד עד 24%-.

ערכים שליליים של המדד מבטאים הערכות פסימיות של הפרטים בנוגע להתפתחויות כלכליות בשנים עשר החודשים הקרובים. המדד כולל ארבעה קריטריונים: המצב הכלכלי במשק הבית, המצב הכלכלי במדינה, מספר המובטלים וציפיות לגבי חיסכון במשק הבית. בכל אחד מהנתונים הללו נשרמה ירידה בחודש יוני 2012 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כאשר הירידה הגדולה ביותר נרשמה בקריטריון של מספר המובטלים. על פי נתוני הלמ"ס נראה כי הישראלים פסימיים יותר לגבי המצב בארץ מאשר לגבי מצב משקי הבית הפרטיים שלהם. 

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי מגלים כי בחודש יוני, בדומה לחודש מאי, בעלי תעודה אקדמית ובעלי תעודת בגרות או תעודה על תיכונית פחות פסימיים מחסרי תעודת בגרות.

בנוסף, השוואה בינלאומית של מדד אמון הצרכנים מלמדת על ציפיות להרעה במצב הכלכלי ברוב מדינות ה-OECD. את הרשימה מובילה הולנד, שם המדד רשם דווקא עליה ל0.4% לעומת 23.8%- בוני 2011 והחליף את המגמה מאופטימיות לפסימיות. אולם, ברוב המדינות האחרות, ביניהן יוון ופורטוגל, הפסימיות התגברה דווקא בשנה האחרונה, עקב החרפת המשבר הכלכלי במדינות הללו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן