הפסלון שלא שווה זהב: הזוכים באוסקר לא מצדיקים את ההשקעה

בכל שנה אוסף פורבס מידע מתוך דירוג 100 הסלבס המובילים בעולם, כדי להבין אילו שחקנים מקבלים הרבה יותר ממה שהם שווים, ואילו מציעים את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה בהם. לכבוד טקס האוסקר ה-85, אנו מדרגים את המועמדים לאוסקר על פי מדד התפוקה לדולר – אילו מהם מהווים את אופציית ההשקעה המשתלמת ביותר?

מתברר ששניים מן המועמדים של השנה, בראדלי קופר ואיימי אדמס, מציעים לאולפנים את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה. שני השחקנים התברגו לדירוג השחקנים המשתלמים ביותר של 2013. קופר מדורג 7, והוא מחזיר 25 דולר על כל דולר ששולם לו. אדמס תשיעית, עם החזר של 22.6 דולר על כל דולר שהושקע בה. אדמס מועמדת לפרס שחקנית המשנה על תפקידה בסרט "המאסטר", וקופר מועמד לאוסקר לשחקן ראשי, על תפקידו בסרט "אופטימיות היא שם המשחק".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שני הדירוגים – המשתלמים והמזובזים – בוחנים את שלושת הסרטים האחרונים של השחקנים, ומחשבים את ההחזר על ההשקעה ביחס למשכורת שקיבלו, עלות הסרט והסכום שהוא הכניס בקופות. עם זאת, משום שטקס האוסקר שופט בעיקר את ערכו האמנותי של הסרט, ופחות את הפוטנציאל הכלכלי שלו, מרבית המועמדים לפרסים המרכזיים כלל לא התברגו לרשימה. שחקנים אחרים שהופיעו ברשימה (כמו יו ג'קמן ואן הת'אווי) לא מקבלים יותר מדי ולא מעט מדי.

כך שהדירוג הנוכחי מורכב רק מתוך 20 השחקנים שהתברגו ברשימת 10 המשתלמים ביותר ו-10 המבוזבזים ביותר. מתוכם, רק שמונה היו מועמדים אי פעם לאוסקר. אולם מה שגילינו היה כי אלה שזכו בפרס היוקרתי השתייכו לרוב לרשימת השחקנים הלא משתלמים.

כך, למשל, ניקולס קייג', אשר כיום מתמחה בסרטים בינוניים באיכותם, זכה באוסקר ב-1996 על "לעזוב את לאס וגאס", והיה מועמד שוב ב-2003 על "אדפטיישן". קייג' מדורג 6 ברשימת השחקנים הלא משתלמים, והוא מחזיר בממוצע 6 דולר בלבד על כל דולר שהושקע בו.

לאחר הזכייה באוסקר, קופץ שכרם של הזוכים. כך קרה גם עם קייג'. אך השכר של קייג' ירד בשנים האחרונות, עם רצף של סרטים מאכזבים שלא הצליחו בקופות. עם זאת, על פי דירוג פורבס, הוא עדיין מקבל יותר מדי כסף על סרטיו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן