הפסקת האש בין ישראל לחמאס: גם היום אין לימודים בדרום

בתום 8 ימים של לחימה, אשר גבתה את חייהם של 6 ישראלים ועשרות פלסטינים, הודיע אמש באופן רשמי במסיבת עיתונאים בקהיר שר החוץ המקומי, מוחמד עמרו, על הפסקת אש בין ישראל לחמאס, אשר נכנסה לתוקפה אתמול ב-21:00 שעון ישראל. נשיא ארה"ב ברק אובמה התקשר בלילה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וברך אותו על ההסכם.

למרות הפסקת האש לא יתקיימו הבוקר לימודים במוסדות החינוך המרוחקים עד 40 ק"מ מעזה. לשכות התעסוקה באשדוד, אשקלון, באר שבע, אופקים, קריית מלאכי, קריית גת,שדרות, נתיבות, רהט ויבנה, תהיינה פתוחות שוב לקבלת קהל, היום יום חמישי. משירות התעסוקה נמסר כי מתבקשים להגיע ללשכות רק אלה מבין דורשי העבודה אשר יום חמישי הוא יום ההתייצבות הקבוע שלהם .

אמש הגיע לסיומו מבצע "עמוד ענן", אשר החל עם חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, המשיך בירי רקטות ומרגמות מסיבי של ארגוני הטרור בעזה לעבר ישראל, והסתיים כאמור הערב בהכרזה על הסכם שאינו מוגבל בזמן בין שני הצדדים. ההסכם כולל הפסקה של הפעילות הצבאית של שני הצדדים, והקלות במעבר סחורות ואנשים לרצועת עזה.  

"לפני 8 ימים פתחנו במבצע לאחר התקפות טרור מעזה, שבוצעו בתדירות גוברת והולכת", אמר הערב במסיבת עיתונאים ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הודעתי שנגיב בעוצמה ונגבה מחיר יקר מארגוני הטרור, שהניחו שנימנע מפעולה תקיפה. הם טעו. פגענו ברוב היכולת של ארגוני הטרור לשגר רקטות ארוכות טווח והרסנו מתקני שליטה של החמאס".

"אני רוצה להודות לארה"ב ולמצרים על התמיכה והתיווך", המשיך נתניהו. "ישראל לא תשב בחיבוק ידיים מול נשק הטרור. סיכמתי עם אובמה שנפעל יחד נגד הברחות הנשק מאיראן. ניקח בחשבון שיקולים מדיניים וצבאיים בו זמנית. אני יודע שציפו לפעולה צבאית חריפה יותר, אולם כרגע המהלך הוא הדבר הנכון והאחראי ביותר. אני מצדיע לאזרחי ישראל".     

שר הביטחון, אהוד ברק, הוסיף: "אנו מצפים כי הפסקת האש תכובד. צה"ל חיזק את ההרתעה וצמצם משמעותית את שיגורי הרקטות. פגענו בארגוני הטרור תוך מינימום פגיעה באזרחים פלסטינים. החמאס והג'יהאד קיבלו מהלומה כואבת, כמו גם מתקני החמאס והשלטון הפלסטיני. נמשיך לפרוס את כיפת ברזל בשטח ישראל. כ-70 רקטות נפלו ביישובים בנויים ומתחייב המשך דריכות לקראת המשך שיגורים, גם אם בהיקף קטן יותר. מדובר היה בהישג מבצעי חשוב".  

סיכם שר החוץ אביגדור ליברמן: "כל מי שראה את הודעת שרי החוץ האירופי מבין שגיבשנו קואליציה שהתייצבה לצד ישראל ונתנה לנו גיבוי בזכות להגן על עצמנו ולשים סוף למתקפות הטרור. גם בתחום המדיני השגנו את כל המטרות. אזרחי ישראל הם הגורם המנצח, הם נתנו לנו את מלוא הגיבוי. המבחן הזה עוד לא הסתיים. מגיעה מילת תודה למורסי, הוא הבין את האילוצים ולקח החלטות באופן אחראי ומושכל. אני מקווה שזה יסמל שיתוף פעולה עתידי".  

למרות ההסכם שנחתם המשיכו ארגוני הטרור הערב בירי לעבר יישובי הדרום, כשלפני כניסת האש לתוקפה נפלו רקטות באשדוד, נתיבות ובאר שבע. מאז השעה 21:00 נפלו בישראל יותר מ-12 רקטות. צה"ל המשיך גם הוא באקורד הסיום של המבצע ותקף עמדות מחבלים בעזה. 

"הפסקת האש היא טעות והסיבוב הבא עם חמאס מחכה מעבר לפינה", כתב הערב יו"ר קדימה שאול מופז בדף הפייסבוק שלו. "עם תחילת המבצע היו כל הקלפים לטובתנו: הצבא הפתיע את ארגוני הטרור והנחית עליהם מכה קשה – גם חיסול ג'עברי וגם פגיעה קשה במחסני הטילים ארוכי הטווח. בפועל ההישגים המבצעיים של הצבא לא תורגמו להצלחה מדינית. לצערי לא הושגה הכרעה ולא חידשנו את ההרתעה. כרמטכ"ל חומת מגן עצרנו את טרור המתאבדים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שרת החוץ של ארה"ב קלינטון (במרכז) ונשיא מצרים מוחמד מורסי (מימין) | צילום: רויטרס

שרת החוץ של ארה"ב, הילרי קלינטון, אמרה לפני כן במסיבת העיתונאים שנערכה בקהיר: "זהו רגע קריטי עבור האזור. הממשלה המצרית לוקחת על עצמה את המנהיגות שהפכה אותה במשך שנים רבות לאבן הפינה של היציבות האזורית. לשני הצדדים מגיע הסיכוי לחיות ללא אלימות, מה שישפר את התנאים עבור תושבי עזה ויספק ביטחון לתושבי ישראל. כל צעד יצטרך בסופו של דבר להוביל לתהליך שלום כולל". 

מוקדם יותר היום הפעיל מחבל מטען נפץ באוטובוס בקו 142 של חברת דן ברחוב שאול המשך בתל אביב. מן הפיצוץ נפגעו 21 אנשים, 2 מתוכם במצב בינוני-קשה. לפי הערכות המשטרה, המשטרה נמצאת במצוד אחר המחבל. 

האוטובוס לאחר הפיגוע | צילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן