הפרוייקט הגדול הבא של אנדי רובין, אבי האנדרואיד של גוגל: רובוטים

כשאנדי רובין עזב במרץ השנה את תפקידו בתור הצ׳יף הראשי של מערכת ההפעלה אנדרואיד, הוא כתב "אני יזם בנשמה, עכשיו זה הזמן הנכון עבורי להתחיל פרק חדש בגוגל". גורמים רבים העריכו כי התפקיד הבא של רובין בחברה הוא "לשחרר" את היזם שבו ולהמשיך לעסוק בתחום אותו אהב מילדותו: רובוטים. בגוגל כנראה בחרו לדבוק באותו קו המחשבה, ודווקא היום, לאחר שכל הכותרות עסקו באמזון והאוקטוקופטרים שלה, חשפה החברה כי היא עובדת על יצירת דור חדש של רובוטים.

רובוטים, רבותיי, רובוטים

בריאיון שהעניק רובין למגזין ה״ניו יורק טיימס״, הוא סיפר כי את ניצני פרוייקט הרובוטיקה החדש של גוגל בראשותו ניתן יהיה לראות רק בעוד 10 שנים. בתקופה האחרונה, גוגל פעלה מתחת לרדאר ורכשה שבע חברות הקשורות לתחום הראייה הממוחשבת והרובוטיקה בארצות הברית וביפן. הוא ציין כי הטכנולוגיה מתקדמת למדי, כאשר בעיות חומרה פוטנציאליות כגון ידיים וזרועות נעות כבר נפתרו, אך נושאים הקשורים בעיקר לפיתוח תוכנה וחיישנים שיאפשרו את ״החייאת״ הרובוטים, עדיין דורשים עבודה רבה.

גוגל כבר פועלת שנים רבות בתחום מערכות חומרה אינטיליגנטיות ולראייה, פרוייקט המכונית-ללא-נהג השאפתני של החברה הצפוי להגיע לשוק כבר בשנים הקרובות. כמובן שבגוגל עדיין מסרבים לגלות את התוכניות המדוייקות שלהם לפרוייקט הרובוטיקה רחב-המימדים, אך על פי ההערכות, הרובוטים, לפחות בשלב הראשוני לא יהיו מיועדים לשימוש צרכני, אלא לטובת שיפור האוטומציה בתהליכי הייצור, דבר שיאפשר למוח האנושי להתעסק פחות בעבודת כפיים ולהתפנות למשימות חשובות יותר.

לא סתם נקראת מערכת ההפעלה עליה היה אמון  רובין "אנדרואיד"- רובוט אדם | צילום: רויטרס

החלום של אנדי רובין הופך למציאות

הרבה לפני שהחל להתפרסם בזכות ייסוד מערכת ההפעלה אנדרואיד, רובין עבד כמהנדס רובוטים אצל יצרנית עדשות המצלמה Carl Zeiss הקיימות כיום בחלק מהסמארטפונים, ואף הספיק לעבוד תקופה קצרה באפל כמהנדס ייצור. עם זאת, לרובוטיקה תמיד נשאר מקום חם בלב של רובין.לא במקרה, מערכת ההפעלה למכשירים ניידים שפיתח קיבלה את השם אנדרואיד: זאת בעיקר מפני שחבריו לעבודה בחברת אפל החלו לקרוא לו ״אנדרואיד״ בעקבות האהבה הרבה שלו לרובוטים, שם שהפך לאחד המושגים הפופולריים ביותר כיום בתחום הטכנולוגיה.

כעת, גוגל מגשימה לרובין את החלום, ומאפשרת לו לבנות את הרובוטים שהוא כל כך מחובר אליהם, כל היום ובתקציב כמעט בלתי מוגבל: ״יש לי היסטוריה של הפיכת התחביבים שלי לקריירה״ סיפר רובין. ״זהו התפקיד הכי טוב בעולם, לחשוב בעצמך מה תמיד היית רוצה לבנות, וגם לבנות את זה בסוף״. פייר? אנחנו מקנאים בו.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

אחרי אמזון: גם UPS רוצה אוקטוקופטרים

אחרי אנדרואיד: זיהוי פנים בדרך גם לאייפון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן