הפרלמנט האיראני מאשים את אחמדינג'אד בקריסה הכלכלית

עקב המשבר הכלכלי המחריף באיראן החליט הפרלמנט לזמן את הנשיא מחמוד אחמדיניג'אד לבירור לגבי מדיניותו הכלכלית. הבוקר הודיע הפרלמנט כי על אחמדינג'אד להתייצב בפניו בתוך חודש ולפרט כיצד בכוונתו להתמודד עם קריסת המשק במדינה. 

הפרלמנט האיראני מאשים את אחמדינג'אד בקריסת מטבע הריאל ובגידול באבטלה במדינה. למרות קריאותיו של המנהיג העליון באיראן האייתולה עלי חמינאי לאחדות בזרועות השלטון, הביא המשבר הכלכלי במדינה להגדלת הפילוג במערכת הפוליטית במדינה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הזימון שקיבל אחמדיניג'אד מהפרלמנט לשימוע פומבי הוא השני מזה כשנה. הפרלמנט ידרוש מהנשיא הסברים לגבי התמודדותו העתידית עם צניחת ערכו של הריאל וכן לגבי הההקצאה השגויה לטענתם של דולרים מסובסדים לייבוא אלפי מכוניות זרות לאיראן. 

נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'אד | צילום: רויטרס

על פי החוק האיראני, במידה ואחמדינג'אד לא יופיע לזימון או אם הוא לא יצליח לספק תשובות משכנעות לשאלות חברי הפרלמנט, הוא עלול לסכן את יציבות שלטונו. במקרה זה יכול הפרלמנט לקרוא להדחתו. 

אחמדינג'אד הוא הנשיא האיראני הראשון שהופיע בשימוע פומבי בפני הפרלמנט. בפעם האחרונה נקרא הנשיא לשימוע במרץ 2012, בו הוא נדרש לתת הסברים על תוכניתו הכלכלית וכן על נאמנותו לחמינאי. 

החוק האיראני אינו מותיר לאחמדינג'אד לרוץ בבחירות לנשיאות המדינה שיתקיימו ביוני 2013, אולם הוא עשוי לנסות לשנות זאת על מנת להאריך את כהונתו בתפקיד. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן