הפרלמנט הגרמני אישר את חבילת הסיוע הבינלאומית לספרד

הממשל הגרמני תומך בחילוץ כלכלת ספרד. בהצבעה שהתקיימה הערב בבית התחתון של הבונדסטאג, אושרה חבילת הסיוע למערכת הבנקאית הקורסת של ספרד ברוב של 473 תומכים מול 97 מתנגדים. שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה אמר לאחר ההצבעה כי למדינה יש אינטרס ברור לתמוך בכלכלת ספרד. לדבריו, "כלכלת ספרד מצויה במצב חירום וכל בעיה במערכת בהנקאית שלה היא בעיה גדולה המסכנת את יציבות הכלכלה בגוש היורו כולו". 
על פי חבילת החילוץ שאושרה, צפויה המערכת הבנקאית של ספרד לקבל מהבנק המרכזי האירופי 100 מיליארד יורו על מנת לצאת ממשבר החוב אליו נקלעה. התשלום הראשון במסגרת חבילת סיוע זו צפוי להגיע לבנקי ספרד עוד החודש. 

שויבלה הדגיש כי חבילת הסיוע מותנית בתנאים נוקשים במסגרתם על ממשלת ספרד להמשיך בקיצוץ התקציבי ובתוכנית הצנע אותה התחילה להפעיל במדינה. במסגרת התוכנית, לאחר חלוקת ההפסדים בין המשקיעים הפרטיים ובעלי ההון במדינה, תאלץ ספרד לדחות חובות של בעלי ההון, על מנת למנוע קריסה של המערכת הבנקאית במדינה. במילים אחרות, לפני שתהיה למוסדות במדינה גישה לכספי משלמי המיסים, הם יצטרכו לכפות תספורות על משקיעים בעלי חובות למערכת הבנקאית. משמעות הדבר, מחיקת חוב של עד 67 מיליארד יורו.

תנאי משמעותי נוסף הוא ש"בהנק המרכזי בספרד, בנקו די'ספניה יידחה כל בקשה מאחד הבנקים שידרוש חילוץ מהמדינה בפרמיה של יותר מ-10% משוויו בשוק, עד דצמבר 2012". וכן כי האיחוד האירופי יקבל סמכות רחבה להתערבות ברגולציה על המערכת בהנקאית הספרדית. במסגרת סמכות זו יוכל האיחוד לערוך מבדקי פתע לכל מוסד פיננסי במדינה בכל רגע שימצא לנכון. בנוסף, יחוייב הבנק המרכזי בספרד להגיש דוחות רבעוניים של כל אחד מהמוסדות הכלכליים במדינה למשרד האוצר של האיחוד האירופי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן