הצוק הפיננסי והארכה ליוון: בורסת וול סטריט נסגרה בירידות שערים

החששות מהתפתחות משבר החוב ביוון משכו על המדדים המובילים בוול סטריט לירידות שערים. הבורסה בניו יורק חיפשה כיוון עם פתיחת יום המסחר, כשמלבד יוון, המשקיעים נושא הצוק הפיסקלי מעיב על האווירה בשווקים ובסופו של יום הביאו למגמה שלילית.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.4%, מדד הנאסד"ק ירד ב-0.7% ואילו מדד ה-S&P 500 ריבד 0.1% מערכו.

למרות שהודעת שרי האוצר של גוש היורו, היורוגרופ על ההחלטה להעניק ארכה ליוון להשלמת יעדי הגירעון שלה הרגיעה מעט את השווקים הבוקר, נראה כי החרפת המשבר עדיין מאיימת על יציבות גוש היורו כולו. ההחלטה על הענקת הארכה ליוון הציתה ויכוח בין קרן המטבע לבין חברי היורוגרופ על לוח הזמנים לצמצום יחס החוב של יוון ל-120%. בעוד ששרי האוצר בגוש היורו הביע נכונות להגמיש את תאריך היעד הסופי לצמצום החוב ולדחותו לשנת 2022, יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד התעקשה לשמור על התאריך המקורי שנקבע לשנת 2020.

נושא הצוק הפיסקלי ממשיך לעמוד במוקד המסחר כשמאז היבחרו של אובמה מחדש לפני כשבוע לא נרשמו צעדים מיוחדים לעבר פתרון בסוגיה. אמש הודיע הבית הלבן כי נשיא ארה"ב ברק אובמה יפגש השבוע עם ראשי הקהילה העסקית והאזרחית ועם מנהיגי תנועות העבודה בארה"ב בהמשך לניסיונותיו למנוע העלאת מסים חדה וקיצוצים עמוקים בהוצאות. "הנשיא מעוניין למצוא פתרון מאוזן לאתגרי הגירעון שלנו ודרך להניע את המשק קדימה", אמר בכיר בבית הלבן.

התחרות בסלולר ממשיכה לתת את אותותיה בתוצאות החברות הוותיקות בתחום. סלקום מקבוצת אי.די.בי דיווחה היום על ירידה של 37.7% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה ל-124 מיליון שקל. זאת על רקע ירידה של 13% בהכנסותיה ל-1.4 מיליארד שקל. מניית סלקום ננעלה בתום המסחר בתל אביב בעלייה של 3.5% ואילו כעת היא נסחרת בעליות בוול סטריט.

גם אלביט מערכות פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי. מניית אלביט הדואלית גם היא טיפסה ב-2% לאחר דיווחה על הכנסות שהסתכמו ב-677.5 מיליון דולר בהשוואה ל-663.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2011 – ירידה של 2%. ואילו הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-61.0 מיליון דולר בהשוואה ל- 70.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 13.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן