הציפורים כועסות: למרות ההורדות – אנגרי בירדס לא מצליח להרוויח

אתמול, תעשיית האפליקציות הסלולריות הייתה עדה למשהו שלא נראה מאז אפריל 2010 – ב-90 האפליקציות המובילות בתשואה באייפון (האפליקציות המכניסות ביותר) אין ולו משחק אחד של חברת Rovio , החברה שהביאה לעולם את ה"אנגרי בירדס". לפי ה-Appshoper, הגרסה האחרונה של המשחק ירדה למקום ה-91 והמשחק "פיגיס" ירד למקום 100, שני המשחקים עדיין במקום גבוה ברשימה ההורדות.

משהו מרתק קרה בתעשיית האפליקציות בשנים האחרונות: ביצועי האפליקציות על פי הורדות שונים לחלוטין מהדירוג על פי הכנסות. המשחק הראשון של אנגרי בירדס בילה 22 חודשים ברשימת 20 האפליקציות המכניסות ביותר, הגרסא האחרונה של המשחק בילתה שם בקושי חודשיים, ושתיהן רשמו מספר הורדות מרשים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שוק האפקליציות נשלט כיום לחלוטין על ידי הורדות חינם שמקוות לפתות את הצרכנים לשלם בהמשך הדרך על תוכנות ותוספות שהופכות את האאפליקציה לטובה יותר. האפליקציה המכניסה ביותר בארצות הברית, Clash of Clans, מתברגת בקושי במקום ה-70 בדירוג ההורדות של האפליקציות. באופן די אירוני, שיטת התמחור החדשה הזו הגיעה דווקא מ-Supercell, חברה פינית היושבת במבנה הישן של נוקיה.

Rovio יכלו לעשות מהפכה בהכנסות ממשחקים | צילום: רויטרס

שתי המערכות השולטות כיום בשוק, גם של אפל וגם של גוגל, עדות לאותה התופעה. זה חוצה יבשות ונכון לאמריקה, לאירופה ולאסיה. העידן בו האפליקציה רודפת אחרי הורדות נגמר.

המגמה הזו הותירה אפליקציות כמו אנגרי בירדס עם נתוני הורדה יציבים וחזקי אך עדיין התכווצות מהירה של נתח ההכנסות הישירות. יתכן כי Rovio כבר התאהבה בשיווק זוהר ובתארים ופרסים שהיא פשוט שכחה להתמקד בפיתוח מכניקת משחק בסיסית, כזאת שגם תכניס כסף.

עדיין לא מאוחר מדי לחברה לשנות אסטרטגיה. אמנם Rovio יכלה בזמנו להיות מנהיגה ולקבוע את הדרך בתמחור ובמודלים עסקיים למשחקים, אבל היא עדיין יכולה למצוא את הדרך שתביא להתאמה גדולה ביותר בין ההורדות של משחקי החברה לבין ההכנסות מהן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן