הצניחה הגדולה: הרווח של סלקום נחתך ב-43.5%

בעיצומו של המפץ הסלולרי הגדול, מפרסמת הבוקר סלקום את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה – עוד לפני הגברת התחרות: הרווח הנקי צנח ב-43.5% ל-173 מיליון שקל, ואילו ההכנסות ירדו ביותר מ-25% לרמה של 1.58 מיליארד שקל. 

החברה רושמת ירידה של 1.6% בהכנסות משירותים אשר הסתכמו בכ-1.18 מיליארד שקל (319 מיליון דולר) ברבעון, בהשוואה לכ-1.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו קוזזה ברובה על ידי עלייה של 4.5% בהכנסות מציוד אשר הסתכמו ב-399 מיליון שקל, בהשוואה ל-382 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות ברבעון הראשון של 2012 הסתכמה ב-258 מיליון שקל (69 מיליון דולר) בנטרול הכנסות בין-חברתיות. בנטרול תרומתה של נטוויז'ן, סך הכנסות החברה ירדו ב-16.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

בתגובה לדוחות ולהתגברות התחרות, צנחה היום מניית סלקום ב-10.3%. המתחרה הגדולה, פרטנר, צונחת גם היא, בשיעור של 5.8%. בזק, המחזיקה בחברת הסלולר פלאפון, צונחת ב-3%.

מנכ"ל סלקום ניר שטרן הסביר כי "בהשוואת הרבעון הראשון של 2012 לרבעון הרביעי של 2011 הקטנו את הוצאות החברה בכ-80 מיליון שקל כתוצאה מצעדי ההתייעלות בהם נקטנו. בשל התחרות העזה שאפיינה את השנה האחרונה, נמשכה השחיקה בהכנסות משירותים. מגמת השחיקה בהכנסות תימשך גם ברבעונים הבאים ועלולה אף להתחזק כתוצאה מהתחרות החדשה, ועל כן, אנו מתכוונים להמשיך בפעולות התייעלות נוספות בצד ההוצאות ובמימוש הסינרגיות מהמיזוג, אך מעריכים, כי פעולות אלו יפצו באופן חלקי בלבד על השחיקה בהכנסות". הוא תלה את הירידה ב"תוצאה מהשינויים הרגולטורים והתגברות התחרות". עוד ציין שטרן כי "הכנסותינו מתוכן ושירותי ערך מוסף גדלו ב-10.9% בהשוואה לרבעון המקביל של שנה שעברה".

פרסום הדוחות היום מגיע בעיצומו של שבוע עמוס פעילות ותחרות בשוק הסלולר. ביום ראשון השיקה YOU של דודי וויסמן אתך פעילות הסלולר שלה, במסגרתה יוצעו מ-22 במאי שירותי סלולר ב-42 סניפי רשת מגה, אלונית דור אלון, במחיר של 18 אג' לדקה (לעומת 20 אג' אצל רמי לוי תקשורת ו-19 אג' בהום סלולר).

אתמול השיקה חברת גולן טלקום שירותי סלולר זולים במיוחד – 99 שקלים לחבילת הכל כלול, בליווי הכרזת המנכ"ל, מיכאל גולן: ני לא יודע מי גבה מהצרכנים יותר, אך הוא צריך להחזיר את הכסף. אני קורא לחברות הסלולר להוריד את המחירים בעקבות גולן טלקום (…) נחזיר את הכסף שגנבו הטייקונים לצרכן הישראלי. ראיתי שחברות אחרות מביאות כוכבים לארץ – זה לא מה שרוצה הצרכן".

רק שעה אחרי הודעת גולן טלקום הכריזה גם הוט מובייל כי היא מתחילה להפעיל רשת מדור 3.9,  החברה מציעה לצרכנים שתי חבילות: 89 שקל ללא הגבלה ולמשתמשים קלים: 10 אג' לדקה, SMS ומגה בייט גלישה. בהמשך היום הודיע גם רמי לוי על הורדת מחירי החבילה שהוא מציע לצרכנים, כתגובה ישירה לשינויים המסחררים בענף.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן