הצעה חדשה להסדר באי.די.בי: 550 מיליון שקל יוזרמו לאי.די.בי פתוח

3 ימים בלבד לאחר שבית המשפט קבע לאי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, ארכה של חודשיים למימוש אחזקותיה בכלל ביטוח, מנסה המשקיף החיצוני מטעם בית המשפט, חגי אולמן, לקדם הסדר חוב חדש בחברה.

על פי המתווה שמנסה אולמן לקדם יוזרמו 540 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח מכספו של אדוארדו אלשטיין ומקופת אי.די.בי אחזקות, רכיב האקוויטי שיקבלו מחזיקי אחזקות יגדל ותידרש הזרמה גדולה יותר של אלשטיין או ממשקיעים נוספים. לא ברור עדיין האם ההשטחה של הפירמידה עומדת בעינה. "זה עוד לא מתווה מסודר", אמרו לפורבס גורמים המקורבים לנושא. "זה עדיין ראשוני מאוד והמספרים יכולים להשתנות".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר | צילום: פול תמונות, טל שחר, ידיעות אחרונות

ההצעה טרם הגיעה לשולחן נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, שטרם נפגשו עם החברה בנושא. מנאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות נמסר בתגובה כי "הנאמנים פועלים על פי החלטת בית המשפט למיצוי כל החלופות האפשריות". 

בתחילת השבוע קיבלה כאמור אי.די.בי מבית המשפט המחוזי בתל אביב ארכה של חודשיים למכירת כלל ביטוח במה שהותיר בינתיים את השליטה החברה בידיים של נוחי דנקנר.  המועד האחרון למהלך הוא ה-22 באוגוסט. "יש לאפשר לחברה להתנהל ללא חרב על צווארה", אמר השופט אורנשטיין. עם זאת, בית המשפט דחה את בקשתה של אי.די.בי לסלק את התביעה להסדר חוב כפוי בחברה, וציין כי "נקודת האיזון תלויה בעיקר ביכולת של אי.די.בי פתוח לממש את נכסיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן