הצרות של דנקנר: אי.די.בי אחזקות פרסמה הערת "עסק חי"; הפסידה 1.27 מיליארד שקל ברבעון השני

רבעון שחור לנוחי דנקנר: חברת אי.די.בי אחזקות פרסמה הערב הערת "עסק חי", ובה מביעים רואי החשבון של החברה ספקות בדבר המשך קיומה כעסק חי. במקביל להערה, ובהמשך להפסדי הענק של דיסקונט השקעות (דסק"ש) ואי.די.בי פיתוח, דיווחה גם החברה האם על זינוק של 43% בהפסדיה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של השנה הפסידה החברה 1.27 מיליארד שקל.

עם זאת, למרות הערת "עסק חי", טוענים בדריקטוריון כי "החברה הינה בעלת יכולת להמשיך ולפעול במהלך עסקיה ובמסגרת זו לפרוע את התחייבויותיה כסדרן". בנוסף נכתב בדוח כי "על אף הספקות המשמעותיים כאמור, החברה ובעלי השליטה בה ממשיכים לפעול על מנת להשיג את המקורות הנדרשים במישרין לחברה, בהקשר זה, בין היתר מתנהלים מגעים לביצוע השקעה בחברה".

החברה הבת אי.די.בי פיתוח פרסמה גם היא את תוצאותיה לרבעון השני. החברה הפסידה 1.25 מיליארד שקל, גידול של 51.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הפסדי דסק"ש מהווים 74% מהפסדיה של אי.די.בי פיתוח, כמו כן גם הפסדי כלל ביטוח והירידה ברווחי סלקום העיבו על תוצאותיה ברבעון השני של השנה.

עץ השליטה של אי.די.בי

חברת דיסקונט השקעות, אשר נמצאת בבעלות חברת האחזקות אי.די.בי, רשמה הפסד עצום של 1.27 מיליארד שקל ברבעון השני של 2012, זאת ביחס להפסד של 702 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011 – כך פירסמה החברה בדוח הרבעוני שלה.

את הנזק המשמעותי לתוצאות החברה גרמו הפסדי החברות הבנות כור ומעריב, וכן הפחתת שווי שבוצעה למניות שופרסל, וגרמה לחברה לחתוך את ההערכה לרשת הקמעונות ב-188 מיליון שקל. כך, על חלקה של דסק"ש בכור הפסידה החברה ברבעון השני 742 מיליון שקל, ועל חלקה במעריב רשמה הפסד בסך 173 מיליון שקל.

במקביל להפסדי חלק מן החברות הבנות, נפגעה דסק"ש גם מהצניחה ברווחים של חברות בנות נוספות. כך, למשל, אל מול רווח של 118 מיליון שקל שרשמה דסק"ש ברבעון השני של 2011 מאחזקתה בחברת הסלולר סלקום, ברבעון האחרון צנח הרווח ל-58 מיליון שקל – צניחה של 55%. גם הרווח משופרסל צנח מ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-17 מיליון שקל ברבעון האחרון.

במקביל, המשיכה דסק"ש לספוג הפסדים כבדים כתוצאה מהשקעתה (באמצעות החברה הבת כור) במניית הבנק השווייצרי קרדיט סוויס. ברבעון השני של 2012 הפסידה דסק"ש 657 מיליון שקל מהשקעה זו.

בהתחשב במצב, הודיעה דסק"ש כי בכירי החברה יוותרו על חלק מהתגמול במשך שנה אחת החל מספטמבר 2012. נשיא החברה, עמי אראל, יוותר על 25% מהמשכורת החודשית שלו,
וסגני הנשיא יוותרו על 15% ממשכורתם.

נוחי דנקנר | צילום: אוליבייה פיטוסי

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן