הצרות של נוקיה: מתכוננת לפיטורי אלפי עובדים ברחבי העולם

כשלונה של חברת נוקיה בכניסה לתחרות הקשה בענף הסמארטפונים נותנת את אותותיה הברורים ביותר עד כה: החברה הודיעה היום כי במסגרת צעדי התייעלות, בכוונתה לפטר 20% מעובדיה (1 מכל 5 עובדים). החברה פרסמה היום אזהרת רווח, לפיה הפסדיה ברבעון השני של 2012 צפויים להיות גדולים מהתחזיות המוקדמות.  

על פי הודעת החברה, הקיצוץ הנוכחי כולל את סגירת מפעלה היחיד של החברה בפינלנד. מדובר בקיצוץ מצטבר של כ-40,000 עובדים שפוטרו מאז שקבוצת אלופ קיבלה את השליטה על החברה בשנת 2010. מהלך זה יכלול גם שינוי כללי של מבנה החברה וקיצוץ של 1.3 מיליארד יורו מתקציבה עד סוף שנת 2013. 


בנוסף, בשל תחזיות של קיטון נוסף ברווח התפעולי של החברה, שעלול לרדת ב-3% נוספים מזה שפרסמה נוקיה עבור הרבעון הראשון של השנה, החליט דירקטוריון החברה להיפרד ממחלקת טלפוני היוקרה שלה ולמכור אותה לקרן ההון-סיכון EQT. 

בהמשך לתחזיות הקודרות נרשמה צניחה של מניית החברה בוול סטריט, שנבלמה נכון לשעת כתיבת שורות אלה בסביבות 3% ירידה.


חברת נוקיה מהווה כיום כ-4% מהתל"ג בפינלנד. מאז תחילת עידן הסמאטפונים, החלה החברה לספוג הפסדים, בשל הקושי להתמודד עם המתחרות הגדולות בענף, אפל, גוגל וסמסונג. החברה, שבעבר נחשבה ליצרנית הטלפונים הניידים הגדולה בעולם, ספגה מכה גם בשוק הטלפונים הבסיסיים יותר, בשל הירידה בביקוש שלהם. 

למרות הקיצוץ הרחב, אמר מנכ"ל נוקיה סטפן אלופ כי בכוונת החברה להמשיך להשקיע בפיתוח מכשיר הדגל הנוכחי, הסמארטפון לומיה אשר הושק בפברואר השנה. זאת למרות שמכירות המכשיר עד כה היו מאכזבות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן