הרגולטורים בארה"ב לבנקים: הכינו תוכנית למניעת קריסה

לא יכולים לסמוך על הממשלה: הרגולטורים בארה"ב הורו לחמישה מהבנקים המובילים במדינה, כולל בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס, להכין תוכנית למניעת התרסקות, למקרה שבו ייתקלו בבעיות משמעותיות, במהלך שהבהיר לבנקים כי לא יוכלו להסתמך על תמיכה ממשלתית.

התוכנית בת השנתיים, שהייתה סודית עד עכשיו ונחשפה על ידי רויטרס, מגיעה בנוסף ל"צוואות" שיצרו הבנקים על מנת לסייע לרגולטורים לפרקם במקרה שאכן ייכשלו. מדובר במהלך נוסף של הרגולטורים בארה"ב שמטרתו להבטיח שהבנקים מכינים תוכניות עבור התרחיש הגרוע ביותר, ויוכלו לפעול בצורה רציונלית גם במקרים של משבר חריף.

לא סומך על שיקול הדעת של הבנקים במצבי חירום. נגיד הבנק הפדרלי ברננקי | צילום: רויטרס

לפי מסמכים שהגיעו לידי רויטרס, הבנק הפדרלי והמפקח על המטבע בארה"ב הורו לחמישה בנקים, בהם גם סיטיגרופ, מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן צ'ייס, להגות את "תוכנית ההתאוששות" במאי 2010.

הם הורו לבנקים לשקול צעדים דראסטיים כדי למנוע קריסה בזמן משבר, כולל מכירת עסקים, איתור מקורות מימון חלופיים אם לא יוכלו ללוות כסף מן השוק, והפחתת הסיכון. התוכנית חייבות להיות בנות ביצוע תוך 3-6 חודשים, והבנקים נתבקשו שלא "לסמוך על תמיכה יוצאת דופן מהסקטור הציבורי", לפי המסמכים.

תוכנית ההתאוששות שונה מן ה"צוואות" אשר נדרשו הבנקים להכין תחת חוק הרפורמה הפיננסית מ-2010. מטרת הצוואות היא לסיים את מתן חבילות החילוץ לבנקים שהוגדרו "גדולים מכדי ליפול", באמצעות חיוב הבנקים להציג תוכנית לפירוק עצמי ללא פגיעה בסקטור הפיננסי.

דוברי חמשת הבנקים סירבו להגיב, כמו גם הבנק הפדרלי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן