הרובוקופ של גוגל: מה יש לענקית הטכנולוגיה לעשות עם רובוטים צבאיים דמויי חיות?

בואו נראה, יש חברה שכבר יודעת הכל אודותינו, מחזיקה ברשת המחשבים הגדולה בעולם, בנתה לאחרונה את אחד מצוותי האינטליגנציה המלאכותית הגדולים בעולם, ועכשיו רוכשת גוגל גם חברת ייצור רובוטים צבאיים בשם בוסטון דינמיקס. לא מדובר בעוד חברת ייצור רובוטים – אחרי הכל גוגל כבר רכשה 7 חברות רובוטיקה בשנים האחרונות כדי לתת למפתח האנדרואיד אנדי רובין עוד סיכוי להצליח בפרוייקט הרובוטיקה החדש שלו.

אך הפעם מדובר במשהו שונה, החברה הזו מייצרת מכונות בשם BigDog, רובוט-כלב, PETMAN, רובוט דמוי אדם הנועד לבדוק ביגוד וציוד צבאי, WildCat, רובוט המסוגל להגיע למהירות של כ-25.7 קילומטרים בשעה, Atlas עוד רובוט דמוי אדם שנועד להתמודד עם תנאי שטח קשים במיוחד ושאר רובוטים המסוגלים גם לטפס על עצים וקירות. אז יש לנו את הפוטנציאל לרובוטים רצחניים שיודים איפה אתם גרים ויכולים להשיג אתכם כשימצאו אתכם. מה יש לא לאהוב?

אבל גם אם מניחים את הציניות בצד, המהלך האחרון מעלה שאלות רציניות לגבי מה שגוגל מתכננת. נראה כאילו גוגל שוב נכנסת לפרוייקט צדדי משוגע שאין לו שום קשר למטרתה המרכזית לסדר את המידע ברשת ולהנגיש אותו לציבור. הפרוייקט החדש, יהיה אשר יהיה יצטרף אל פרויקט המכונית ללא נהג, המשלוחים הביתיים, המחשבים הלבישים וטכנולוגיות האנטי אייג'ינג.

אין ספק שהגיע הזמן עבור גוגל לעדכן את הצהרת הכוונות שלה. לאחרונה התבטא המנכ"ל לארי פייג' ואמר כי המטרה של גוגל היא לשפר את חייהם של אנשים. הניו יורק טיימס ציטט אותו באמירה מעט יותר ספציפית: "טכנולוגיה צריכה להיות מפותחת בכל מקום בו זה אפשרי על מנת לפטור את האדם מעבודות ומשימות קשות". אז אולי בכל זאת יש איזשהו רעיון מאחד מאחורי כל הפרויקטים המשוגעים האלה של גוגל.

אפשר היה לחשוב שגוגל מעוניינת להיכנס אל תחום הרובוטים לשם הגברת האוטומציה של ייצור הרכיבים הפיזיים הדרושים לשימור התשתית שלה, אך לבוסטון דינמיקס יש גם צד נוסף, חוץ מייצור רובוטים. החברה גם מפתחת כלים לסימולציות אנושיות ואימון אנשי ביטחון ואנשי צבא. הם פיתחו מוצר בשם DI-Guy שכוחות ביטחון בכל רחבי העולם מתאמנים באמצעותו.

כלים כמו אלה מרמזים על אפליקציות הקשורות יותר לבני אדם ולא למערכות ייצור. אומנם האוריינטציה של המוצרים כעת היא צבאית, אך קל לדמיין אפליקציה שלהם על המכוניות ללא נהג, משקפי גוגל ואפילו ניתוח מידע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן