הרווח הנקי של החברה לישראל עלה ב-5.3% ל-159 מיליון דולר

חברת האחזקות – החברה לישראל – פרסמה לפני זמן קצר את דוחותיה לרבעון השלישי ודיווחה על רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך 159 מיליון דולר, לעומת 151 מיליון ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של 5.3%.

בטר פלייס רושמת הפסד נקי של 71 מיליון דולר, לעומת 66 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. החברה רשמה הפסד תפעולי של 54 מיליון דולר לעומת 53 מיליון דולר. ההפסד המיוחס לחברה לישראל בגין אחזקותיה בבטר פלייס הסתכם ב-12 מיליון דולר וזאת לעומת 17 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011. "מאז הקמתה צברה בטר פלייס הפסדים ותזרימי מזומנים שליליים מפעילות שוטפת, צברה גרעון מצטבר בסך של 562 מליון דולר והיא צופה הפסדים ותזרימי מזומנים שליליים בתקופות הבאות" נכתב בדו"ח.

עוד התייחס הדו"ח של החברה לישראל על גיוס המימון הנוסף הדרוש לבטר פלייס. "במידה ובנסיבות שייווצרו בטר פלייס לא תצליח להשיג סכומי מימון מספיקים או שאינה תקיים את תכניותיה התפעוליות, יתכן ובטר פלייס תיאלץ להפחית או להפסיק חלק מפעילותיה" נכתב .

תוצאות החברה לישראל מושפעות מתוצאות החברה הבת כיל כאשר הרווח מפעילותה המיוחס לבעלי המניות של החברה לישראל מסתכם ב-207 מיליון דולר. כיל פרסמה את דוחותיה לפני מספר ימים וודיווחה על ירידה של 12.3% ברווח התפעולי ל-487 מיליון דולר, לעומת 586 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי הרווח הנקי של כיל ירד ב-9.5%, מ-436 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-394.8 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2012.

כמו כיל, גם צים – חברת הספנות – השפיעה לטובה על תוצאות הרבעון של החברה לישראל והניבה לחברה רווח של 16 מיליון דולר. צים סיימה את הרבעון השלישי ברווח של כ-16 מליון דולר לעומת הפסד של כ-66 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של צים ברבעון השלישי בנטרול השפעת הסדר החוב על התוצאות, הסתכם בכ-33 מליון דולר לעומת הפסד של כ-85 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בזן, החברה הבת, סיכמה גם היא את הרבעון השלישי של השנה לפני מספר ימים ודיווחה על צמצום ההפסד הנקי ל-21 מיליון דולר לעומת הפסד של 38 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה עברה מהפסד תפעולי של 12 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011 לרווח של 25 מיליון דולר השנה. בגין פעילותה של בזן מיוחס הפסד נקי של 6 מיליון דולר לבעלי המניות של החברה לישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן