חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הרווח הנקי של סלקום נפל ב-45% ל-67 מיליון שקל

התחרות העזה בתחום הסלולר ממשיכה לתת את אותותיה על תוצאות המפעילות הוותיקות: הרווח הנקי של סלקום ברבעון השני של השנה נפל ב-45% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, והסתכם ב-67 מיליון שקל – כך דיווחה הבוקר החברה.

על פי הדוחות, הכנסותיה של סלקום לרבעון השני של 2013 הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, ירידה של 17.5% ביחס לנתון המקביל בשנה שעברה. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה של 14.6% בהכנסות משירותים, ומירידה של של 28.5% בהכנסות מציוד. בסלקום ציינו גם כי חלה ירידה של 21% בכמות המכשירים הסלולריים שנמכרו ברבעון האחרון. תרומתה של החברה הבת נטוויז'ן לסך ההכנסות ברבעון השני של שנת 2013 הסתכמה ב-233 מיליון שקל.

גם מספר המנויים של סלקום נפגע בשל התחרות, והחברה רשמה שיעור נטישה של 9%. נכון להיום, לסלקום 3.1 מיליון מנויי סלולר, ירידה של 5.5% ביחס לנתון המקביל בשנה שעברה.

שטרן | צילום: סיון פרג'

ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח הגיעה ברבעון השני ל-79.7 שקל. מדובר בעלייה קלה ביחס לנתון ברבעון הראשון של 2013, אולם צניחה ביחס לנתוני הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז היו ההכנסות ללקוח 90.3 שקלים.

הרווח התפעולי של סלקום ברבעון השני של 2013 ירד ב-40.1% ל-169 מיליון שקל, וה-EBITDA (רווח לפני מסים, פחת והפחתות) ירד ב-28.5% והסתכם ב-339 מיליון שקל, בהשוואה ל-474 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי לרבעון השני של שנת 2013 הסתכם ב-67 מיליון שקל, בהשוואה ל-121 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 44.6%. ירידה זו נבעה בעיקר מהשחיקה במהלך השנה החולפת במחירי שירותי הסלולר, כמו גם מהירידה המשמעותית בהכנסות מציוד.

בהתייחס לתוצאות הרבעון השני ציין ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "ברבעון זה, אנו רואים את  תוצאות האסטרטגיה, שבה נקטנו מאז המיזוג, של הצעת פתרון תקשורת כולל המשלב סלולר, טלפוניה ביתית, שיחות בינלאומיות ואינטרנט למוצר אחד בחשבונית אחת".

בהתייחס לתחרות בסלולר אמר שטרן כי "על אף שניתן לראות האטה משמעותית בהיקף
הניודים נטו בין חברות הסלולר, התחרות עדיין בעיצומה ושחיקת התעריפים עדיין נמשכת, אם כי ברמה נמוכה יותר מבעבר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן