Search
Close this search box.
Forbes Israel Logo

הרווח התפעולי של סודה סטרים זינק ב-41% ל-9.7 מיליון דולר

יצרנית ציוד המשקאות המוגזים סודה סטרים סוגרת עוד רבעון מצוין. החברה דיווחה היום על זינוק של 41% ברווח התפעולי ו-44% ברווח הנקי, והודיעה כי היא צופה גידול של 40% בהכנסותיה ביחס ל-2011 ו-55% ברווח הנקי. עוד הודיעה החברה כי מכרה 762 אלף מכשירים ברבעון השני, עלייה של 20%.

הכנסות סודהסטרים ברבעון השני של 2012 צמחו ב-49.1% והסתכמו ב-103 מיליון דולר, בהשוואה ל-69.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011. ההכנסות באמריקה זינקו ב-109% ל-30.7 מיליון דולר, וההכנסות במערב אירופה צמחו ב-25% ל-54 מיליון דולר.

שיעור הרווחיות הגולמית ברבעון השני של 2012 עמד על 54.4%, בהשוואה ל-53% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בשיעור הרווחיות הגולמית נבע, לדברי החברה, בעיקר מגידול במכירות ישירות, אשר היוו ברבעון השני של 2012 75% מהמכירות, לעומת 58% מהמכירות ברבעון המקביל. בסך הכל, סיכמה החברה את הרבעון עם עלייה של 41% ברווח התפעולי, ל-9.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, רשמה סודה סטרים רווח נקי של 9.5 מיליון דולר (0.45 דולר למניה), גידול של 43.9% בהשוואה לרבעון המקביל.

החברה הודיעה גם כי היא צופה גידול של כ-40% בהכנסותיה לשנת 2012 כולה (ההכנסות צפויות להסתכם בכ-405 מיליון דולר בשנת 2012, לעומת הכנסות בפועל בסך 289 מיליון דולר ב-2011). התחזית הקודמת של החברה צפתה גידול של כ-33% בלבד בהכנסות. החברה צופה גידול של כ-55% ברווח הנקי בשנת 2012 כולה (רווח נקי צפוי של כ-42.6 מיליון דולר בשנת 2012, בהשוואה לרווח נקי בפועל של 27.5 מיליון דולר בשנת 2011). 

מנכ"ל סודה סטרים דניאל בירנבאום אמר כי בחברה "מרוצים מאוד מכך שלראשונה חצינו את רף ה-100 מיליון דולר הכנסות ברבעון. אסטרטגית הצמיחה להרחבת פעילות ההפצה, תוך העמקת ההשקעה בשיווק, מובילה לגידול בביקוש למוצרינו בארה"ב ובשווקים אחרים. אנו משוכנעים כי אסטרטגיה זו, בשילוב עם פיתוח והשקת מוצרים חדשניים, יאפשרו את הגדלת חלקנו בשוק המשקאות העולמי בשנים הבאות".

כתבות נוספות בנושא:

כך הפילה בפח סודה סטרים הישראלית את קוקה קולה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן