חברת שטראוס דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. על פי דוח החברה, הרווח התפעולי שלה עלה ב-16% והסתכם ב-134 מיליון שקל, זאת לעומת 115 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. החברה דיווחה על גידול של 5.2% בהכנסותיה שהסתכמו ב-1.9 מיליון שקל, לעומת 1.8 מיליון ברבעון המקביל ב-2011. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-41 מיליון שקלים, עלייה של 58% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה.
בדוח מציינת חברת שטראוס כי הסיבה העיקרית לצמיחתה ברבעון השני היא עלייה בפעילות חברת הקפה וכן בפעילות חברת סברה שנבעו מהתחזקות הדולר. חברת הקפה צמחה ברבעון השני ב-15.7% ופעילות חברת סברה צמחה ב-28.4%. כמו כן נרשמה צמיחה של 3.2% גם בפעילות שטראוס ישראל וכן גידול של 9.4% בפעילות חברת מקס ברנר.
מכירות חברת הקפה של שטראוס ברחבי העולם הסתכמו ברבעון השני של 2012 ב-984 מיליון שקל, עלייה של 12.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. משטראוס נמסר כי "צמיחת המכירות ברבעון השני של השנה הושפעה לרעה ההיחלשות משמעותית של מרבית המטבעות המקומיים אל מול השקל בפעילות הקפה הבינלאומית. מכירות מגזר הקפה הבינלאומי צמחו ב- %8.8, אך בנטרול השפעת שערי המטבע, המכירות צמחו ב- %16.3. בנוסף, מכירות קפה ישראל ברבעון השני ירדו ב- %5.3 בעיקר כתוצאה מירידה עונתית כמותית שהתבטאה במידה רבה יותר השנה בשל עיתוי חג הפסח.
למרות הצמיחה הכמותית בישראל, מכירות החברה בארץ שמרו על יציבות והסתכמו ב-683 מיליון שקל. עם זאת, החברה דיווחה כי נתח השוק שלה בישראל גדל ברבעון השני ל-11.9%, לעומת 11.8% בתקופה המקבילה אשתקד. |
|