הרווח של מליסרון עלה ב-18%; תחלק דיבידנד של 35 מיליון שקל

חברת הנדל"ן מליסרון סימה את הרבעון השלישי בעלייה של 18% ברווח הנקי – מ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-106 מיליון שקל ברבעון האחרון.

החברה, שנמצאת בשליטת ליאורה עופר, רשמה ברבעון השלישי עלייה של 7% בהכנסותיה ל-351 מיליון שקל, לעומת כ-328 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהכנסות שנוספו לקבוצה מרכישת 50% ממרכז מסחרי בחדרה בשנת 2011, מהרחבה של הקניון הגדול בפתח תקווה ושל קניון רחובות, מהפעלת מרכז מסחרי בכיכר ציון לקראת סוף שנת 2011, ומהשלמת מבנה נוסף בפארק התעשיות ביוקנעם.

ברבעון השלישי של השנה נרשמה עלייה קלה ב-NOI (הכנסות מן הנכסים המניבים) של החברה ל-250 מיליון שקל, לעומת כ-245 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים פחת והפחתות) של מליסרון ברבעון השלישי של 2012 גדל לכ-234 מיליון שקל, לעומת כ-230 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ליאורה עופר | צילום: ורדי כהנא

אתמול הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד של כ-35 מיליון שקל, אשר ישולם בחודש דצמבר הקרוב. בסך הכל, מסתכמים הדיווידנדים שתחלק מליסרון לבעלי המניות במהלך שנת 2012 כולה ב-135 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של 2012 גדל הרווח הנקי של מליסרון ב-49% – מ-248 מיליון שקל ל- 371 מיליון שקל.

ליאורה עופר, יו"ר דירקטוריון מליסרון, אמרה כי "במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 המשיכה מליסרון להשביח את נכסיה, דבר שהתבטא בעיקר בהרחבות שבוצעו בקניון בפתח-תקווה ובקניון רחובות, ובשיפוץ שהושלם ב'קריון', כאשר במקביל ממשיכה החברה בתהליך הקמתו של קניון באר-שבע".

כלל: "תוצאות פושרות"

למרות השיפור בתוצאות, טוענת ברורית פיין, אנליסטית כלל פיננסים ברוקראז', כי מדובר בתוצאות "פושרות מאד ברמה התפעולית, כאשר שורת הרווח הנקי הושפעה לחיוב משערוכים".

על פי כלל, ה-NOI אמנם עלה ב-2% ברבעון, אך מדובר בירידה של כ-4% מ-261 מיליון שקל ברבעון הראשון, וירידה של 2.3% מ- 256 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. "מכיוון שלא נמכרו או נרכשו נכסים חדשים במהלך השנה מדובר על תזרים מנכסים זהים".

בכלל מציינים כי החברה רשמה רווחים משערוכים בהיקף של כ-80 מיליון שקל במהלך הרבעון, בעיקר בגלל עלייה בשווי הוגן של הגרנד קניון (כ-20 מיליון שקל), קניון פ"ת (כ-40 מיליון שקל) וקניון רמת אביב (כ-17 מיליון שקל).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן