הריבית במשק תיוותר ללא שינוי גם בחודש הקרוב, הבורסה צנחה בתגובה

הריבית במשק תיוותר ללא שינוי גם במהלך החודש הקרוב, כך עולה מהחלטת הריבית של הוועדה המוניטרית בבנק ישראל, בראשות הנגידה קרנית פלוג. כזכור, זהו החודש הששמיני ברציפות בו נשארת הריבית על רמה של 0.1%, שיער הריבית הנמוך ביותר שנרשם אי פעם במדינת ישראל.

כזכור, לאחר שבשבוע שעבר החליט הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב (הפד) להותיר את הריבית במשק האמריקאי על רמתה האפסית, היו רבים שהעריכו כי בנק ישראל יבחר להוריד את הריבית עוד יותר – עד לרמה אפסית גם בישראל. הערכות אלו התבססו גם על סימני ההאטה במשק אשר הולכים ומצטברים, כמו גם על התחזקות הדולר והיורו לעומת השקל במהלך השבועות האחרונים. אך למרות הערכות אלו, כאמור, החליטה הוועדה להותיר את הריבית ללא שינוי חודש אחד נוסף.

שוב ללא שינוי. קרנית פלוג | צילום: מרק ישראל סלם

בין הסיבות העיקריות להחלטת הוועדה עומד החשש מפני המשך עליית מחירי הדיור – כשהורדה נוספת של הריבית עשויה הייתה לשפוך שמן נוסף למדורה המבעבעת בין כה וכה. 

בנוסף להודעת הריבית, פרסם הבנק גם את תחזית הצמיחה במשק לפיה המשק בישראל צפוי לצמוח בסיכום השנה הנוכחית ב-2.6% בלבד – הרחק מאחור תחזית הצמיחה הקודמת, אשר עמדה על 3%. גם תחזית הצמיחה לשנה הבאה נחתכה והסתכמה ב-3.3%, לעומת 3.7% אשר העריך הבנק בעבר. בנוסף פרסם היום הבנק הודעה לפיה המדד המשולב, אשר משקף את מצב המשק בישראל, התחזק במהלך חודש אוגוסט ב-0.3%.

בבורסה בתל אביב התנהל המסחר בירידות שערים חדות משעות הבוקר, וירידות אלו החריפו אף יותר מאז פרסום ההודעה. בשעה זו המדדים ת"א 25 ות"א 100 מאבדים 2.8% מערכם. גם שוק המט"ח מגיב בחדות להודעה, כששער הדולר צונח בתגובה להחלטה, נחלש כעת ב-0.6% ונסחר סביב 3.91 שקלים. גם שער היורו צנח בתגובה להודעה ונחלש כעת ב-0.5% (נסחר עבור 4.41 שקלים).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן