הרעיון של גוגל לפתוח רשת חנויות יכול לשנות את המציאות

נראה כי לא הייתה חברה אחת שתהיה הכי פחות מוטרדת מהחזקת סחורות כמו גוגל. מנוע החיפוש, שירותי ענן, פרסומות – הכל וירטואלי.

אבל בשנים האחרונות גוגל השתלבה גם בצד הפיזי כשהיא מוכרת סמארטפונים משלה, טאבלטים, מחשבים וזה עוד מבלי להזכיר מוצרים שעדיין בפיתוח כמו המשקפיים של גוגל. עובדה זאת אולי הופכת את הצעד של גוגל, שעל פי דיווחים רוצה לפתוח חנויות משלה, להגיוני לחלוטין. והנה כמה סיבות לך:

גוגל צריכה אנשים שינסו את המוצרים שלה – אפל הבינה את זה ופתחה עשרות חנויות נקיות וגדולות שמאפשרות לאנשים לבוא ולנסות את המוצר. לא צריך להיות גאון כדי להבין שפחות טבעי עבור אנשים להוציא 500 דולר באינטרנט מבלי להרגיש את המוצר כך שלמעשה יש כאן את הפוטנציאל להגדיל את הסיכוי שאדם כזה ייצא כלקוח. גוגל מציעה מוצרים טובים ולכן אין לה מה "להתחבא" באינטרנט.


צילום: רויטרס

יש לה כבר ניסיון קמעונאי – גוגל הבינה את הצורך של אנשים לנסות את המכשיר ו"להרגיש אותו" ולכן שילבה סוכני מכירות שלה ברשתות הגדולות בארצות הברית.

החוזק של גוגל – הברנד הבינלאומי אולי החזק בעולם לא יתקשה למשוך אנשים לחנויות ובעצם החברה תוכל למכור בו דברים נוספים שתפתח.

עלות גדולה שטומנת גם רווח – לאפל יש 400 חנויות ברחבי העולם וברור לכל שפריסה כזאת עולה הרבה כסף, הרבה מאוד כסף, אך העובדה שאפל היא הקימעונאית שמוכרת הכי הרבה בארצות הברית מוכיחה כי עלות החנויות יכולה להשתלם.

אך עם כל העוצמה של גוגל והניסיון הרב, בתחום הזה היא צריכה להיכנס לאט לאט ולצבור ידע חשוב. אם היא תיכנס באגרסיביות ותעשה את זה לא נכון, החנות של גוגל יכולה לגרום למוצרים של אפל להראות אפילו טוב יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן