השאירו טביעת אצבע: צפו במנגנון הביומטרי של האייפון החדש נפרץ

פחות משבוע – זה מה שלקח לקבוצת האקרים מגרמניה לפרוץ את מנגנון האבטחה הביומטרי של האייפון החדש. אתמול הודיעה הקבוצה מברלין המכנה את עצמה Chaos Computer Club כי הצליחה לפצח את קורא טביעות האצבע של האייפון S5 יומיים בלבד לאחר ההשקה.

"טביעת האצבע של המשתמש אשר צולמה ממשטח זכוכית עליו הושארה הספיקה כדי ליצור 'אצבע מזויפת' שיכולה לפתוח את הטלפון", נכתב בהודעה באתר האינטרנט של CCC. "זה מוכיח – שוב – שטביעת האצבע אינה מנגנון הגנה מספק". הקליפ המצורף מסביר כיצד נעשה התהליך.

הקבוצה ניצלה את ההזדמנות כדי לבקר את "הספקולציות על פלאי הטכנולוגיה החדשה וכמה קשה לנצח אותה", וסיפרה כי תהליך זה שונה רק במעט משיטה שפורסמה כבר לפני כמעט עשר שנים. ההבדל היחיד טמון בצורך ברזולוציה גבוהה יותר יחסית שדורש המנגנון של אפל. 


צילום: מתוך הסרטון

הודעת הארגון, שיש לו מוניטין של אחד הוותיקים והמכובדים ביותר מבין ארגוני ההאקרים וחוקרי האבטחה בעולם, מוכיחה כי יש לבחון שוב היטב את מנגנון האבטחה, וכי על המשתמשים לנהוג בזהירות אם ברצונם שהטלפון לא יפרץ.

"אנו מקווים שזה סוף סוף ינפץ את האשליות שיש לאנשים לגבי טביעת אצבע ביומטרית", כתב דובר CCC, פרנק ריגר . "זה פשוט טיפשי להשתמש במשהו שאתה לא יכול לשנות ושאתה משאיר בכל מקום בתור מנגנון אבטחה".

שיטה זו אינה הראשונה לפרוץ את מערכת ההפעלה שלה האייפון החדש. במהלך השבוע שעבר הוכיחו משתמשים אחרים כי הצליחו לעקוף את מסך הנעילה בעזרת טריקים פשוטים, להגיע לתמונות ולפונקציות השיתוף הקשורות בהם, להכנס לתיבות הדואר האלקטרוני של המשתמש, לטוויטר ולפייסבוק.

אפל הבטיחה לתקן את הבאגים בעדכוני התוכנה הקרובים. הפירצה במנגנון האבטחה הביומטרי תהיה ללא ספק קשה הרבה יותר לתיקון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן