השבוע הקרוב בוול סטריט: תנודתיות היא שם המשחק

נשיא ארה"ב ברק אובמה ומנהיגי הקונגרס צפויים להמשיך השבוע ולדון בדרכים לצמצום הגירעון בתקציב ולהימנעות מהצוק הפיסקלי, אשר עלול לגרור את הכלכלה האמריקאית למיתון. השווקים, מבחינתם, עלולים להגיב בתנודות קיצוניות.

מדד התנודתיות, הברומטר המשקף את החרדה בשווקים, נמצא בהליך ירידה אולם המגעים בוושינגטון עלולים לשנות זאת. "אם צוק הכספים אכן יתקרב הפחד עלול לגרום לכאוס", אמר יו די צ'אנג, סוחר ראשי ומנהל ההשקעות של ACE בוירג'יניה. הוא העריך את הסיכויים של הכלכלה להתגבר על הצוק ב-5% בלבד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

רבים בשוק מסכימים שבסופו של דבר ייחתם הסכם כלשהו בנושא בין הדמוקרטים לרפובליקנים, אולם גם כי הדרך לשם תהיה מלאה במוקשים פוליטיים. הליברלים רוצים להעלות את נטל המס על העשירים, תוך קידום תכנית הבריאות. השמרנים מתנגדים.

"שני הצדדים לוחצים על היריב, כך שהשוק הולך ומודאג יותר", אומר טים ליץ', מנהל ההשקעות הראשי של הבנק לניהול הון בסן פרנסיסקו. "הקונגרס מאוזן מבחינת הכוחות כך שאף צד אינו יכול לפעול עדיין בחופשיות".

צילום: רויטרס

המתח במזרח התיכון וסביב הכישלון בשיחות ראשי האיחוד האירופי לגבי הסיוע ליוון יכול להוסיף לאי הוודאות והתנודתיות בוול סטריט, אומרים האנליסטים. "סוגים מעין אלה של התנגשויות פוטנציאליות בקנה מידה גדול יכולים בהחלט לערער את היסודות גם כאן", אמר ליץ'. "אנחנו מנסים לזכור שיש גורמים רבים שהולכים לגרום לתנודתיות גבוהה יותר"

השבוע יתפרסמו נתונים כלכליים רבים, במיוחד בחזית הדיור. חלק מהמספרים יושפע עדיין מההוריקן סנדי, אשר פגעה בחוף המזרחי של ארה"ב לפני יותר משלושה שבועות, הרגה יותר מ-100 אנשים בארצות הברית בלבד והותירה נזקים של מיליארדי דולרים.

מדד מחירי הבתים לחודש ספטמבר צפוי להציג חודש שמיני ברציפות של עלייה. גם נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש אוקטובר צפויים להראות שוק דיור חזק יותר. ביום שלישי יתפרסם מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר וביום שישי מדד מנהלי הרכש בשיקגו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן