"השוויון מעל הכל": ענקיות הרשת מצטרפות למאבק על עתיד האינטרנט

הוועדה הפדרלית לתקשורת בארצות הברית (FCC) עומדת בפני הצגת רגולציות אינטרנט חדשות, שעלולות להשפיע לרעה באופן ישיר על המשתמשים. כמחאה על אחת מהאפשרויות אותן שוקלת הוועדה, החליטו אתרי האינטרנט הגדולים ביותר להתאגד ולהביע את מחאתם, באמצעות הצגת ה-Spining Wheel of Death במשך יום אחד באתריהן.

נלחמים על שוויון הזכויות של גולשי האינטרנט

בעוד שכרגע נמצאות מספר הצעות לרגולציות החדשות בארצות הברית ושום דבר לא סופי, אחת מהאפשרויות שמצליחה להרתיח את הרשת היא פתיחת ״שני נתיבים״ לספקיות האינטרנט, כך שיוכלו להציע גלישה מהירה למשתמשים וארגונים המוכנים לשלם על כך, בעוד ששאר המשתמשים יאלצו להסתפק בגלישה איטית, יחסית. בבלוג הרשמי של הקבוצות המובילות את המחאה, הסבירו אלו שמהלך מסוג זה יצור אפליה ברורה כשרוב המשתמשים לא יוכלו להרשות לעצמם את הסכומים האדירים שיוצגו על ידי הספקיות. כלומר, האינטרנט יתחלק לשני איזורים, כשארגונים וחברות ענק ישלטו ברוחב הפס הגבוה, בעוד ששאר המשתמשים יאלצו להסתפק ״בשאריות הרשת״.

נלחמים על הרשת | צילום מסך

מהלך זה יהיה רק הצעד הראשון לקראת פעולות נוספות וכוחניות מצד הספקיות, כגון חסימת תכנים על בסיס פוליטי, דרישות לסכומים גבוהים מצד אתרים המעוניינים להופיע בחיפושים שונים ובכלליות, הפרדת האוכלוסיה ״למנצחים ומפסידים״. הפעולה אמנם תגרום לאותן ספקיות להרוויח, אך אין ספק שהמפסידים העיקריים יהיו רוב משתמשי האינטרנט, הכוללים גם אותנו. מהלך זה עתיד לפגוע בניטרליות הקיימת כיום ברשת, במסגרתה הספקיות מציעות לכל אחד מהמשתמשים את אותו השירות, ללא התייחסות לכמה הוא משלם, היכן הוא מתגורר או אפילו מאיזה מכשיר הוא גולש.

לאור הפגיעה העתידית במשתמשים, החליטו אתרים גדולים לנקוט עמדה ולהביע את התנגדותם. בין האתרים הללו ניתן למצוא שמות מוכרים כגון Reddit, Cheezburger, Etsy, Foursquare, Kickstarter, Meetup, Mozilla, Vimeo, WordPress, PornHub, YouPorn ואחרים, שב-10 בספטמבר יציגו באמצעות ווידג׳ט, באנר או אפילו שכבה על גבי האתר את עיגול הטעינה השנוא על רובנו, הנקרא גם Spining Wheel of Death.

חשוב להבהיר שמדובר על אקט סימבולי בלבד והאתרים לא יאטו את קצב הגלישה בהם, אך בתקווה כן יעוררו את מודעותם של הגולשים ברחבי ארצות הברית ובתקווה יעודדו אותם לקחת חלק במאבק. ככל הנראה השתתפות של האתרים הגדולים כבר הצליחה לעורר עניין סביב הנושא, שכן נכון לעכשיו למעלה מ-1.1 מיליון תגובות התקבלו אודות הקמפיין, מספר הממשיך לגדול בצורה משמעותית.

המשתמשים מוזמנים לקחת חלק במאבק באמצעות החלפת תמונת הפרופיל שלהם לעיגול המדובר, ב-10 בספטמבר. אך יותר טוב מכך, הקבוצה מעודדת את אזרחי ארצות הברית לקחת חלק פעיל יותר במאבק, להוסיף את עיגול הטעינה לאתר שלהם, לחתום על העצומה ולהביע את דעתם בפומבי, לפני שיהיה מאוחר מידי.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: לאן הלך הכסף? הסטארטאפים שגייסו ונרכשו באוגוסט 2014

עוד בגיקטיים: ניו זילנד נותקה מהרשת בעקבות תמונות העירום של הסלבס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן