השופט אורנשטיין דחה ב-5 ימים את ההצבעה באי.די.בי אחזקות

דנקנר מקבל ארכה: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין הודיע היום על דחייה של 5 ימים במועד ההצבעות של מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. מטרת הדחייה היא לאפשר לאי.די.בי לחתום על הסכם המכירה של כלל ביטוח וכן להגיע לשלבים סופיים של המגעים לצירוף משקיע חיצוני לחברה.

על פי לוח הזמנים הנוכחי מחזיקי האג"ח ויתר הנושים של חברת אי.די.בי ידרשו להצבעה מוקדמת ב-11 באוגוסט בכדי להכריע על מתווה החוב המועדף עליהם. ב-14 באוגוסט תתקיים הצבעה נוספת וסופית וב-25 באוגוסט אמור להתקיים דיון מכריע בו ימסור אורנשטיין את החלטתו על סמך הצבעות הנושים.

בהחלטתו כתב השופט אורנשטיין כי אם עסקת כלל ביטוח תיחתם "לא יהיה מקום להצעת הנאמנים להסדר נושים לפי מתווה הנציגויות". מתווה הנציגויות הוא ההסכמה בין נציגות מחזיקי האג"ח לפי הם ישתלטו על מניות החברה.

במהלך הדיון שהתקיים היום בבית המשפט בנושא דרישתה של מנורה, נושה מובטח של אי.די.בי פתוח אמר עו"ד אמיר ברטוב המייצג את החברה כי ישנם סיכויים גבוהים לחתימת עסקת כלל בתוך מספר ימים וכי קבוצת הרוכשים בראשות איש העסקים התאילנדי דנין צ'ראבאנונט, מצויים בדרכם לארץ בכדי לקבל מספר הבהרות עסקיות ורוגלטוריות סביב הרכישה ובמטרה לחתום על העסקה.

דנקנר | צילום: רויטרס

אתמול אישר דירקטוריון אי.די.בי פיתוח את העסקה למכירת השליטה בחברה הבת כלל ביטוח (30%) לפי שווי שוק של 4.6 מיליארד שקל (פרמייה של 25%) לידי קבוצת ההשקעות התאילנדית CP.

הדיון מתרכז, בין השאר, בדרישה של קבוצת הפיננסים מנורה להעמיד לפירעון מיידי הלוואה של כ-155 מיליון שקל, שהועברה בשנה שעברה לאי.די.בי פיתוח אך לאחר דברים שאמר השופט החליטו בקבוצה להיענות ולהסכים להשהות את הדרישה לפרעון מיידי של החוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן