השמאל מציע מוצר טוב – חבל שסוכני המכירות גרועים

לשמאל הישראלי תמיד היו רעיונות מצוינים, בלי מרכאות, הטובים ביותר בגלריית המחשבה הלאומית. כה מוצלחים, עד כדי כך שאפילו אומצו פעם אחר פעם על ידי היריבים המושבעים מהימין: שטחים תמורת שלום, מדיניות רווחה כלכלית, סולידריות חברתית, ערבות הדדית, פלורליזם דתי ותרבותי, יחס אנושי לזרים. עקרונות הומאניים בסיסיים שאין אדם בישראל שלא אמור להתחבר אליהם. מדובר בעצם בחזון שכל אחד מאיתנו חלם עליו משחר ילדותו ואמור להזדהות עימו במאת האחוזים גם בבגרותו. כל כך צודק, כל כך נאור, כל כך נכון, כל כך חכם, עד שאי אפשר שלא לתהות ולזעוק עד השמיים: מדוע לעזאזל לא כבש בסערה את מוחותיהם וליבם של 7 מיליון ישראלים?

ואכן, השכל הישר אומר גם היום שהשמאל מציג במרכולתו את הסחורה הרעיונית הטובה ביותר בשוק – מדינית, כלכלית וחברתית. מי לא יקנה? וההיגיון הפשוט גורס שרוב אזרחי המדינה היו צריכים להעניק לו כבר מזמן את הניצחון המוחץ ולשלוח את הימין המיושן לספסלי האופוזיציה, אי שם בשוליים הסהרוריים, אם לא לפח הזבל של ההיסטוריה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אלא שהמציאות, כידוע, שונה בתכלית: מאז רצח רבין, המנהיג האותנטי האחרון של מחנה השלום, למוצר הכמעט מושלם של השמאל יש פחות ופחות קונים. הצרכנים, משום מה, עדיין מעדיפים את המודלים המסורבלים של הימין. עד כדי כך שאין מנוס מהתהייה המתבקשת הבאה: אם הבעיה אינה במוצר, אולי היא נעוצה בסוכני המכירות שלו? הרי אותם רעיונות ממש זוכים לאהדה רבה ומפתיעה בכל שכבות הציבור דווקא במקרים בהם הם מוגשים על ידי סוכני המכירות של הימין.

יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

עם אג'נדה כל כך מרשימה ומבטיחה, אבל עם כל כך מעט לקוחות, הגיע הזמן לבוא חשבון עם סוכני המכירות של השמאל הישראלי – בממשלה, בכנסת, באקדמיה, בטלוויזיה ובשנים האחרונות גם ברשתות החברתיות. הם לא רק נכשלים במשימתם לגייס צרכנים חדשים, אלא חמור מכך – גם מאבדים לקוחות ותיקים ונאמנים. כך היה קורה בכל עסק שהיה נכשל באופן כה חמור במדיניות השיווק ושימור הלקוחות שלו. אם אין עוררין על כך שהמוצר שלנו כל כך טוב, היה אומר כל מנכ"ל שיווק מתחיל, אבל משום מה אין לנו קונים – אז כנראה אין לנו ברירה אלא לחפש סוכני מכירות חדשים.

אין שום ברירה, כי אף אחד לא קונה שלום מאוריינטליסטיים שמתנשאים על ערבים. ואף אחד לא קונה שוויון מגזענים שמתעבים מזרחיים. ואף אחד לא קונה מחאה אנטי קפיטליסטית מקפיטליסטים שחוששים מירידה חדה בשווי של נכסיהם. ואף אחד לא קונה אהבת זרים מיפי נפש שלא מוכנים שאפריקאים יגורו בשכונות שלהם. ואף אחד לא קונה חופש ביטוי מאנשים דוגמטיים ועדריים שסרים למרותה של משטרת המחשבות הנכונות. ואף אחד לא קונה ולא יקנה נון-קונפורמיזם מקונפורמיסטים.

לשמאל הישראלי תמיד היו רעיונות מעולים, בלי מרכאות, הבעיה הכי גדולה שלהם היא שהם משווקים על ידי שמאלנים במרכאות כפולות ומכופלות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן