השערוריות האחרונות של ה-BBC גבו מחיר: מנכ"ל הרשת התפטר

סערה בבריטניה – רשת BBC לא יורדת מהכותרות: לאחר שנסערה המדינה מהגילוי כי המגיש הראשי של הערוץ הממלכתי הוא פדופיל, פרסמה תוכנית החדשות NewsNight – תוכנית הדגל של הערוץ – טענה שגויה לפיה פוליטיקאי לשעבר התעלל מינית בילדים.

הרשת שידרה התנצלות מלאה בשישי האחרון אך בבוקר שבת, הודה מנכ"ל הערוץ, ג'ורג' אנטוייסטל, כי בכלל לא ידע על הדו"ח של תוכנית החדשות אודות הפוליטיקאי – אותו דו"ח מוטעה שעורר סערה ציבורית במדינה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מאוחר יותר בשבת, הודיע אנטוייסטל על התפטרותו מניהול הרשת כשהוא מציין כי תוכנית החדשות נהגה בסטנדרטים עיתונאים שלא מתקבלים על הדעת ופגעה באמינות הרשת בעיני הציבור שנבנתה במהלך 90 השנים להיווסדו.

"כמנכ"ל הרשת, אני האחראי על התוכן המשודר ולכן החלטתי שהדבר הראוי לעשות מבחינתי הוא לקחת צעד אחורה", אמר.

אנטוייסטל | צילום: רויטרס

לפני כחודש ובניסיון להרגיע את הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות התפוצצות פרשת ההתעללויות המיניות שבהן הואשם איש התקשורת הידוע של הרשת ג'ימי סאוויל, שידר ה-BBC כתבת תחקיר ביקורתית נוקבת על אודות המשבר החמור ביותר שפקד במחצית המאה האחרונה את תאגיד השידור הבריטי, שנחשב בשעתו לסמל היושר והאתיקה העיתונאית.

אנטוויסטל קיבל ביקורת רבה על הפרשה. רבים האשימו אותו על תגובה איטית מדי וכאשר הלך ודיבר בפני הפרלמנט הבריטי הטיח בו אחד המחוקקים כי הוא "לוקה בחוסר מצטער של ידע" לגבי מה מתרחש בארגון שעליו הוא אחראי.

אנטוויסטל לא הראה שום סימן של שליטה בפרשה הראשונה שהתפוצצה (ג'ימי סאוויל) וגם הראיון שעשו עימו בשבת בבוקר היה קטלני כי זה קרה לו שוב", אמר סטיב היולט, יועץ תקשורת ועורך BBC לשעבר. "את פרשת סאוויל הוא עוד יכל לשרוד, אך מה שקרה אחר כך כבר היה יותר מדי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן