השתלטות עוינת על אי.די.בי? קרן יורק רכשה 20% מחוב החברה

האם מתוכננת השתלטות עויינת על קבוצת אי.די.בי. לאחרונה רכשה קרן ההשקעות האמריקאית יורק אגרות חוב של החברה בהיקף של 800 מיליון שקל ערך נקוב והבשקעה של 400 מיליון שקל. כתוצאה מרכישה זו כעת מחזיקה הקרן ב-20% מהיקף החוב של אי.די.בי לנושיה ונחשבת למחזיקת האג"ח הגדולה ביותר של החברה. 

בימים האחרונים החלה הקרן בסבב פגישות עם הגופים המוסדים המחזיקים באג"ח של אי.די.בי על מנת לשתפם בתהליך. בין המוסדיים המחזיקים באג"ח של אי.די.בי גם הפניקס שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, פסגות והראל. הפגישות נעשות לקראת אסיפת מחזיקי האג"ח של החברה שתתקיים ב-25 לחודש. 

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי | צילום: יח"צ תומריקו

על פי תוכניתה של קרן יורק ההישתלטות על אי.די.בי תעשה באמצעות ממכירת נכסים ויצירת ליבה מהודקת יותר של עסקים תפעוליים. בנוסף בכוונתה להקטין את החובות של החברה על ידי פריסתם מול הבנקים והציבור. 

כמו כן בהמשך תציע הקרן הצעת רכש של כלל מניות החברה המוחזקות על ידי הציבור בהיקף של 177 מיליון שקל, זאת במטרה למחוק את החברה מהמסחר בבורסה. 

לקבוצת אי.די.בי פיתוח המחזיקה בין היתר בחברות סלקום, נכסים ובניין ושופרסל יש גם חוב של 1.2מיליארד שקל למוסדות פיננסיים ולבנקים. סך כל חוב החברה עומד על 6.5 מיליארד שקל. שווי נכסיה מוערך ב-4.5-5 מיליארד שקל. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן