התוכנית החדשה: ברננקי ירכוש אג"ח ב-45 מילארד דולר בחודש

נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הודיע היום על תוכניתו לשנת 2013 שתכלול רכישת אג"ח חדשה לטווח ארוך בשווי 45 מיליארד דולר בכל חודש. זאת בנוסף להמשך תוכנית רכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף חודשי של 40 מיליארד דולר.

"הוועדה נותרת מודאגת מכך שמבלי שינוי מדיניות מתאים, הצמיחה הכלכלית לא תהיה מספיק חזקה כדי להביא לשיפור משמעותי בנתוני שוק העבודה", כך הודיעה היום ועדת השוק הפתוח של הבנק במסיבת עיתונאים.

ברננקי – עמד בציפיות | צילום: רויטרס

הבנק המרכזי קשר כמו כן בין הריבית לרמת האבטלה בארצות הברית ואמר כי שיעור הריבית יהיה נמוך "כל עוד שיעור האבטלה נשאר מעל ל-6.5% ואם האינפלציה בשנה-שנתיים הבאות צפוייה להיות פחות מ-2.5%". נזכיר כי הדו"ח האחרון של משרד התעסוקה במדינה הצביע על שיעור אבטלה של 7.7% – שפל של כמעט 4 שנים. "הוועדה רואה בדרישות אלו כתואמות את ההנחיות הקודמות שלה".

מדובר בהצהרת מדיניות ברורה של הבנק המרכזי שכן המדיניות שהייתה נהוגה עד כה הייתה דיונים  מדי חודש ולפיהם היה מחליט על המדיניות הריבית.

בתוך כך, המדדים המובילים בוול סטריט שציפו להכרזת הנגיד מגיבות בתחזקות עליות השערים. מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.6%, ה-S&P 500 מטפס ב-0.7% ומדד הנאסד"ק מטפס ב-0.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן