התמזגו: דירקטוריון אי.די.בי פתוח אישר את עסקת כור-דסק"ש

ועדת הביקורת והדירקטוריון של אי.די.בי פתוח החליטו אמש לאשר את עסקת המיזוג בין כור לדסק"ש במהלך האסיפה הכללית של בעלי המניות של כל אחת מהחברות המתמזגות – כור ודסק"ש.

בהצבעה בדירקטוריון אי.די.בי פתוח לא השתתפו הדירקטורים המכהנים במקביל גם כדירקטורים באחת משתי החברות המתמזגות, כור או דסק"ש. בפועל, הרכב הדירקטוריון שהצביע אמש בעד ההחלטה, כלל רק דירקטורים חיצוניים ודירקטורים בלתי תלויים.

בין עיקרי נימוקי הדירקטוריון לאישור העסקה ניתן היה למנות את צמצום שכבת אחזקות בקבוצה, דבר העולה בקנה אחד עם החקיקה המתגבשת בנושא מבני החזקות פירמידאליים, ואשר צפוי להביא לחיסכון בהוצאות המטה. עסקת המיזוג צפויה גם לדברי הריקטוריון לשפר את הנזילות של דסק"ש ובכך לחזק את איתנותה הפיננסית. 


בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר | צילום: תומריקו

הסכם המיזוג ותנאיו, ובכלל זה תמורת המיזוג ומנגנון ההתאמה שנקבע במסגרתו, נקבעו במשא ומתן בין ועדת מיזוג שהוקמה על-ידי כור לבין ועדת מיזוג שהוקמה על-ידי דסק"ש, אשר כל אחת מהן הינה ועדת עצמאית ובלתי תלויה של הדירקטוריון של כל אחת מהחברות, ואשר חבריה הינם דירקטורים חיצוניים ודירקטורים בלתי תלויים.

במסגרת פעילותן של ועדות המיזוג, נעזרה כל אחת מהועדות ביועץ משפטי חיצוני נפרד אשר ליווה אותה באופן שוטף וייעץ לה במהלך המשא ומתן, וכן נעזרה ביועצים כלכליים חיצוניים ובלתי תלויים מטעמה לרבות לשם בחינת שווי כור; תמורת המיזוג נקבעה במשא ומתן כאמור שהתנהל על בסיס הערכת שווי חיצונית שקיבלה כל אחת מדסק"ש ומכור, אשר הוכנה על-ידי מעריכי שווי חיצוניים בלתי תלויים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן