התנ"ך של האורקל: וורן באפט מגלה איזה ספר שינה לו את החיים

האם יש לך מספיק כסף? וורן באפט, המדורג רביעי ברשימת עשירי העולם, עם הון מוערך של 53.5 מיליארד דולר, אומר כי כבר בגיל 25, כשוויו היה 200 אלף דולר, היה ברשותו כל הכסף שהזדקק לו. "הכסף נתן לי עצמאות לעשות את מה שאני אוהב. מעבר לזה אין לו משמעות אמיתית עבורי, אך יש לו משמעות גדולה עבור אחרים. לכן אני נותן אותו", אומר באפט בן ה-82.

ואכן, באפט הצטרף לידידו ביל גייטס ול-112 מיליארדרים אחרים בקבוצת The Giving Pledge, אשר החברים בה התחייבו להעניק את רוב הונם לצדקה. עד כה תרם באפט כ-17 מיליארד דולר מהונו.

כאשר נשאל מהי העצה הכלכלית הטובה ביותר שקיבל, לא מפתיע שבאפט מפנה ל"תנ"ך שלו", הספר המשקיע האינטליגנט, אשר נכתב ב-1949 על ידי בנג'מין גרהאם.


גייטס ובאפט | צילום: רויטרס

"פרקים 8 ו-20 הם הבסיס לפעילות ההשקעות שלי כבר יותר מ-60 שנה", הוא אומר. "אני מציע לכל המשקיעים לקרוא את הפרקים הללו, ולחזור אליהם בכל פעם שבה השוק חזק במיוחד או חלש במיוחד. 

למתעצלים, להלן גרסת דור הטוויטר לשני הפרקים הללו:

אל תאפשרו לשינויים במצב הרוח לפתות אתכם להפריך ספקולציות או למכור בלחץ.

אם אתם רוצים לקנות חברה, עשו זאת רק אחרי בחינה זהירה של עסקיה הקיימים ותוכניותיה לעתיד, וגם אז – רכשו את המניות רק אם המחיר הנוכחי שלהן מכיל "פערי ביטחון".

בסופו של דבר, הכל מסתכם בהימנעות מהפסדים באמצעות בעלות על מניות שנסחרות במחיר נמוך בהרבה מהשווי ההוגן שלהן. לאחר מכן, המפתח הוא לשמור על קור רוח ולהיות סבלני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן