התעשיינים: העיצומים בנמל אשדוד עולים למשק כ-25-30 מיליון שקל

העיצומים ממשיכים: בית הדין לעבודה בירושלים ידון הערב, בעתירה שהגישה התאחדות התעשיינים נגד ההסתדרות. בעתירה ההתאחדות דורשת כי בית המשפט יוציא צו מניעה כנגד המשך העיצומים ויורה לעובדי נמל אשדוד לשוב באופן מיידי לעבודה.

למרות הדיווחים המוקדמים היום על הפסקת העיצומים, העבודה בנמל אשדוד טרם חזרה לסדרה. נכון להיום בבוקר, 15 אוניות עדיין מחכות מחוץ לנמל אשדוד לפריקה, 8 אוניות החליטו לעבור לפריקה בנמל חיפה ואונייה אחת עזבה את הארץ, ללא שנפרקה תכולתה.

על פי התעשיינים, הנזק הכלכלי למשק, מתחילת העיצומים של עובדי נמל אשדוד ביום חמישי ועד היום (5 ימים)  נאמד ב- 25- 30 מיליון שקל. בהתאחדות טוענים כי בסופשבוע העבודה בנמל אשדוד התנהלה באופן תקין, ללא עיצומים וזה בגלל העבודה שהעובדים מקבלים תוספת שכר של כ-300%, כך "שבחרו לעבוד באופן רגיל".

צילום: רויטרס

בעתירה שהגיש עו"ד עופר יוחננוף מהתאחדות התעשיינים, נטען כי כל יום שהעיצומים נמשכים, מהווים פגיעה קשה לתעשייה בישראל. "היצוא והיבוא תלויים בשירותי נמלי הים. בנסיבות אלה עיצומים של עובדי נמל אשדוד, משבשים את פעילות סחר החוץ של ישראל ובכלל זה בהדרגה גם את הפעילות הכלכלית במדינה. העיצומים גורמים נזקים כבדים ביותר, חלקם בלתי הפיכים לחברי המבקשת (התאחדות התעשיינים), במיוחד לנוכח תלותן המוחלטת בשירותי נמל אשדוד".

מדובר ההסתדרות נמסר כי ארגון ממתין לפסק הדין היום ב-18:00 בערב ולאחר מכן ייערך בהתאם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן