התעשיינים: קיים מחסור חמור בעובדים מקצועיים במפעלים

התאחדות התעשיינים מתריעה מפני מחסור חמור בעובדים מקצועיים במפעלים ברחבי הארץ. סקר שערכה ההתאחדות לאחרונה מראה כי 74% מהתעשיינים מדווחים על קשיים משמעותיים בגיוס עובדים מקצועיים לעבודה במפעלים ברבעון השלישי של שנת 2012. 

שיא נרשם בענף הכרייה ומוצרי הבנייה- כ- 88% מהתעשיינים דיווחו על קושי בגיוס עובדים מקצועיים. בנוסף ישנו מחסור במהנדסים, אשר פוגע בצמיחת תעשיית ההיי טק. כ- 50% מהתעשיינים מדווחים על קושי בינוני עד גדול בגיוס עובדים מקצועיים.

הסקר נערך בקרב 175 חברות תעשייתיות. לשם השוואה- בשיא המשבר הכלכלי של השנים 2008-2009, רק 42% מתעשיינים דיווחו על קושי בגיוס עובדים מקצועיים.

צילום: רויטרס

מנהלת המחלקה לחינוך טכנולוגי והכשרה טכנולוגית בהתאחדות התעשיינים, טל לוטן, אמרה בהתייחס לנתונים כי "המחסור בעובדים מקצועיים ואיכותיים בתעשייה, נובע בין השאר מקיצוץ משמעותי שהיה לאורך השנים בהכשרות המקצועיות לנוער ולמבוגרים, מחסור שעלול לפגוע משמעותית בכושר התחרות של התעשייה הישראלית".

עוד אמרה לוטן: "המקצועות הבולטים שחסרים בהם עובדים בתעשייה, הנם בתחום המתכת. בין השאר חסרים למפעלים רתכים, מסגרים ומעבדי שבבים. כמו כן יש חוסר בחשמלאים ומפעילי ציוד חשמלי. בנוסף, חסרים באופן כרוני, עובדים מקצועיים בתחום העץ והפלסטיקה". כמו כן הוסיפה לוטן כי "ישנו מחסור חמור במהנדסים במשק. דבר אשר מהווה חסם לצמיחת תעשיית ההיי טק בישראל". 

על אף הקשיים במציאת עובדים מקצועיים, ניכר כי חלה התמתנות בקושי בגיוס עובדים מקצועיים בקרב תעשייני ענף המתכת והחשמל: אחוז החברות המדווחות על קשיים בגיוס עובדים מקצועיים ירד לכ- 76% ברבע השלישי של השנה, לעומת 81% ברבע השני. למרות ההתמתנות בתקופה הנוכחית, עדיין מדובר בשיעור גבוה של תעשיינים בענף המתקשים להשיג עובדים מקצועיים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן