התקציב אושר בקריאה ראשונה; לפיד ליחימוביץ': "ברחת מאחריות"

בתום דיון שנמשך אל תוך הלילה, אישרה הכנסת את חוק התקציב ול-2014-2013 בקריאה ראשונה ברוב של 58 תומכים מול 44 מתנגדים.

"אני רוצה להזכיר לך, ואני יודע שזה לא כיף לזכור, שיכולת לעמוד פה במקומי בתפקיד שר האוצר אבל פחדת, ברחת מאחריות. הרבה יותר קל לעמוד על הקווים ולהעביר ביקורת מאשר לעשות באמת", הטיח לפיד ביחימוביץ'.

"התקציב שמונח על שולחנכם הוא תקציב של צמצום פערים", אמר שר האוצר יאיר לפיד בכנסת לקראת ההצבעה. "זה תקציב של הגדלת היקף ההשתתפות בשוק העבודה ורמת הפריון במשק, של נשיאה שווה בנטל הכלכלי, של יציאה מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה, של החזרה של אתוס וערכים משותפים, של צמצום הבירוקרטיה וייעול המגזר הציבורי, של טיפול בריכוזיות במשק וביוקר המחיה כדי שהמחירים ירדו והשקל יהיה שווה לנו יותר, של הורדת מחירי הדיור – כדי לייצר פה חברה הוגנת".

"ולא רק הוגנת, אלא גם חברה שהיא ידידותית למגזר העיסקי, שלא פועלת לפי הרוח הפופוליסטית הרעה שנושבת ברחובות ולא פעם גם בבית הזה", הטיח לפיד בחברי הכנסת.  "מי שקרא את ספר התקציב ביושר, ולא רק חיפש איך להתנגח ואיך לייאש את הישראלים, יודע שהתקציב הזה לוקח את הקיצוץ הגדול – לוקח את הבעיה – והופך אותה להזדמנות".

"אנחנו רוצים אנשי עסקים מצליחים במדינה, אנחנו רוצים יזמים, אנחנו רוצים אנשים שפותחים עסקים, אנחנו רוצים שחברות בינלאומיות גדולות יבואו הנה ויפתחו פה מפעלים, אנחנו רוצים אנשים שמרוויחים והולך להם והאנשים האלה לא צריכים להיות נרדפים בידי קנאה וחוסר פירגון", אמר לפיד.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


שר האוצר, יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

"אני מצטרף בכל ליבי לכל מי שנושא עמו את כאבן של השכבות החלשות", המשיך לפיד למרות קריאות הביניים מצד חברי הכנסת. "הם לא שקופים בעינינו. הם כאן, ואנחנו צריכים לדאוג להם כי זו חובתנו. אבל הדבר שהשכבות חלשות הכי זקוקות לו זו מדינה חזקה עם כלכלה חזקה".

הבוקר אמרה גילה גמליאל (ליכוד), מרכזת הקואליציה בועדת הכספים כי "התקציב יעבור בקריאה ראשונה בכנסת, בכך אין ספק, אבל כשהוא יגיע אלינו – יש סעיפים בחוק שאני לא אתן שיעברו".

יחימוביץ': "בתקציב הזה הכרזתם מלחמה על 99% מהישראלים"

"מה חידשתם כאן? עוד הבטחות, עוד מילים, עוד ועדות ועוד קלישאות – עוד מאותו הדבר", אמרה יחימוביץ', "מתק שפתיים וגלגול עיניים אבל למעשה הכרזתם מלחמה על 99% מהישראלים, זה מה עשיתם בתקציב הזה.

יו"ר האופיזציה פנתה ללפיד ואמרה "תאר לעצמך שבאחד מהמופעים שלך ערב הבחירות הייתי ניגשת אליך ולוחשת לאוזניך בחברות שזה מה שתעשה בסופו של דבר – היית מאמין? תאר לעצמך שמישהו היה צופה מראש את גודל הבגידה שלך באזרח, אם מישהו היה בא לך ואומר לך שבמסגרת הארטילריה שלך על האזרחים תטיל מס נוסף על קבוצת נשים שלא מרוויחה שקל אחד, הייתי מאמין?".

"הנאום הזה מוקדש לקבוצת הקורבנות שלך – 450 אלף נשים עקרות בית", המשיכה יחימוביץ'. "אתה לא בנאדם רע, אתה לא באמת רוצה להתעלל אבל אתה פשוט לא מבין איפה אתה חי. אתה והתאום שלך המדושנים והשבעים".

יחימוביץ' התייחסה לתמונה שהעלה יאיר לפיד לדף הפייסבוק שלו. "איך נראה מובטל בעיני שר האוצר? שוכב על ערסל נהנה מהחיים. אני תמה איך נראית המובטלת בעיניו – המובטלת עקרת הבית שוכבת עם ביקני על הערסל שותה קוקטייל יקר כי על הזול גם ככה העלת מסים. הצעד זה מתחרה במקום גבוה בפסגת הטבלה של האטימות והרשעות".

"אתם תוקפים ילדים, תוקפים את החינוך, תוקפים את הפריפיריה, תוקפים את הפנסיונריים, אל תתבלבלו – זו מלחמה, זו מתקפה מאורגנת, אלא אם כן אתם נמנים עם אותו 1%, זו מלחמה על הבית ואנחנו צבא ההגנה על הבית, זה או נתניהו ולפיד והמילייה שלהם או הצד שלנו – חייבים לבחור צד". 

יחימוביץ' התייחסה להעידרות של חברי הליכוד-ביתנו מהמליאה ואמרה – זו הצבעת אי אמון בנתניהו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן