התקציב של אובמה: "צמיחת מעמד הביניים היא בראש סדר העדיפויות"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום כי הצעת התקציב שלו מציעה דרך פיסקלית אחראית להפחתת הגירעון וליצירת מקומות עבודה וקרא למחוקקים מהצד הרפובליקני של המפה הפוליטית להתפשר עימו. "כנשיא, העדיפות העליונה שלי היא להגן על מעמד הביניים, זה יושב אצלי בראש כל יום וזה עומד מאחורי כל החלטה שאני מקבל", אמר אובמה. 

מוקדם יותר היום הציג הנשיא אובמה בפני הקונגרס את תוכנית ההוצאות בגובה 3.77 טריליון דולר הכוללות קיצוצים בביטוח לאומי והוצאות שירותי הרווחה של המדינה. אובמה ניצל את הצעת התקציב על מנת לשוב ולבקש להעלות את ההכנסות ב-580 מיליארד דולר על ידי הגבלת הקלות המס עבור העשירים. כמו כן, אובמה חשף את "תוכנית באפט", על שמו של המיליארדר וורן באפט, במסגרתה יוטל שיעור מס של 30% על משקי הבית המרוויחים למעלה ממיליון דולר בשנה.


אובמה | צילום: רויטרס

בדברים שנשא בבית הלבן, אמר אובמה שהוא מאמין שהוא עשה כבר חצי דרך לכיוונם של הרפובליקנים והוסיף כי כעת נחוץ כי הרפובליקנים יתפשרו בנושא הגירעון בארה"ב ובכל הנוגע למערכת המיסוי.

עוד הוסיף הנשיא כי התקציב שלו צפוי להעלות את הכנסות המדינה על ביטול של מספר פרצות במערכת המס , פרצות שמהן נהנו בעיקר האוכלוסיה העשירה, הרפובליקאים נכון לעתה מתנגדים לביטול ההקלות. "אם אתם רצינים ברצון שלכם להביא להפחתת הגירעון, אז אין שום תירוץ לשמור על הפרצות הללו", אמר אובמה.

בתוך כך, הגירעון עבור 2014 צפוי לעמוד על 744 מיליארד דולר, 4.4% מהתוצר האמריקני. זו תהיה הפעם הראשון, מאז כניסתו של אובמה לתפקיד, שהגירעון נמוך מטריליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן