התרסקות לוויין התקשורת ביום שישי עלתה לרוסיה יותר מרבע מיליארד דולר

כ-275 מיליון דולר ירדו לטמיון ביום שישי כאשר לווין תקשורת רוסי ששוגר מקזחסטאן, נשרף והתרסק כתשע דקות לאחר שיגורו, בגובה של 160 ק"מ. למעשה, מדובר בניסיון הכושל השני של רוסיה לשגר לחלל את הלוויין שאמור לספק שירותי תקשורת ואינטרנט לחלקים נידחים ברחבי רוסיה, כשגם ב-2011 נרשם תסריט דומה. לאחר הכישלון, הודיעה תחנת טלוויזיה רוסית כי כל השיגורים מקזחסטאן הושעו.

הקשיים הרוסיים בתחום החלל בתקופה האחרונה אינם מסתכמים בשני ניסיונות השיגור הכושלים: בחודש יולי בשנה שעברה שלושה לווייני ניווט רוסים ששוגרו גם הם מבסיס השיגורים בקזחסטאן התרסקו – שוב, בשל כשל בטיל השיגור. כבר אז גבר המתח בין המדינות וקזחסטאן הודיעה כי תאסור שיגור של טילים רוסיים מסוג זה משטחה באופן זמני.


השיגור הכושל ביולי 2013 | צילום: רויטרס

הלוויין שנבנה על ידי חברת אסטריום האירופית תואר כאחד העוצמתיים ביותר ביבשת ונפילתו תאלץ את רוסיה לדחות מספר פרויקטים מסחריים בשלוש עד ארבע שנים. "העניין הוא שלסוס העבודה שלנו – לטיל הכי עוצמתי והכי שימושי שלנו יש מוניטין כל כך גרוע", אמר איבן מויסייב מהמוסד הרוסי למדיניות חלל. "מצטיירת תמונה מאוד לא מוצלחת אם משווים אותנו למתחרים העיקריים שלנו – אירופה, בה התאונה האחרונה התרחשה לפני 12 שנים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן