התשובה של גוגל לפייסבוק? משקיעה 542 מיליון דולר בחברת מציאות מדומה מסתורית

גוגל משקיעה בחברת Magic Leap – חברה מסתורית מקליפורניה שעוסקת ב"משהו מגניב וויזואלי" שנקרא "מציאות קולנועית" (cinematic reality) ושאף אחד לא יודע בדיוק כיצד לתאר אותו. המימון שעליו הוכרז ביום שלישי ופורסם לראשונה בשבוע שעבר, לא מפתיע רק בשל גודלו – סכום ענק עבור סבב מימון שני, אלא גם בשל העובדה שהמעורבות של גוגל בהשקעה, היא חזקה מהרגיל.

המעורבות הישירה של גוגל מאותתת על כך שMagic Leap- עשויה להיות יקרת ערך עבור האסטרטגיה העתידית של גוגל, ובצעד חריג, סנדר פיצ'אי, האחראי על כרום, אנדרואיד והאפליקציות בחברה, יצטרף אל חבר המנהלים של החברה – סימן נוסף לעניין הרב של גוגל.

צילום: מתוך אתר החברה

Magic Leap אוהבת להגדיר את עצמה לפי מה שהיא לא. "היא הולכת מעבר לתפיסה העכשיווית של מיחשוב מובייל, מציאות מורחבת או מציאות מדומה", אומר המייסד והמנכ"ל, רוני אבוביץ. החברה מקווה שהטכנולוגיה שלה שלעיתים מכונה "שדה אור דיגיטלי", תעקוף את תחושת הבחילה שמלווה את השימוש בסימולטורים של מציאות מדומה המערבת תצוגה מדומה עם העולם האמיתי. בעקבות ההשקעה של גוגל העריכו בוול סטריט ג'ורנל את ערכה של החברה בכ-2 מיליארד דולר.

שדרוג טבעי של הגוגל גלס?

החברה הממוקמת בפלורידה לא מבזבזת זמן רב מדי על שיווק בתקשורת ומעורפלת לגבי איך בדיוק הטכנולוגיה שלה תגיע בסופו של דבר אל המשתמשים. קרוב לוודאי שסוג כלשהו של משקפיים או קסדה יהיו מעורבים בכך. המכשיר יראה ככל הנראה תמונות ברזולוציה גבוהה, קרוב לפניו של המשתמש ויערבב אותן עם הסביבה הטבעית בחוץ. המוצר מופרד מהגוגל גלס, אך בשל הדמיון המבני ביניהם, והעניין הרב של גוגל, לא בלתי אפשרי לדמיין כי תתכן חפיפה בין השניים בעתיד.

צילום: מתוך אתר החברה

חברה נוספת שעולה מיד באותו הקשר היא אוקולוס שנקנתה על ידי פייסבוק תמורת 2 מיליארד דולר, על אף שאבוביץ מתעקש שלא למתג את ההשקעה בחברה שלו כמלחמה בין גוגל ופייסבוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן