וול סטירט ננעלה במגמה מעורבת במחזור מסחר נמוך בשל חופשות החג

הבורסה בניו יורק פתחה את יום המסחר הראשון של השבוע במגמה מעורבת, כאשר מחזורי המסחר נמוכים מהרגיל בשל חופשות חג המולד בהן נמצאים משקיעים רבים. ביום שישי ננעלה הבורסה בירידות קלות לאחר שבוע של שבירת שיאים של הדאו ג'ונס וה-S&P.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.2%, מדד ה-S&P 500 ומדד הנסדא"ק נסגרו סביב רמות הפתיחה.

היום  התפרסם נתון מכירות הבתים בהמתנה, שעלה ב-0.2% לראשונה זה 6 חודשים. עם זאת, מדובר בנתון נמוך מהתחזיות שצפו עליה של 1.1%.

בבית ההשקעות יוטרייד אמרו היום כי הכלכלה האמריקנית עוברת משלב המצוקה שבו נזקקה להנשמה של הבנק המרכזי לשלב שבו היא חוזרת לצמוח בצורה בריאה כיאה לכלכלה הגדולה והחזקה בעולם. להערכתם " שוק המניות האמריקני בכלל וגם מדד ה- S&P 500 עדיין לא אמרו את המילה האחרונה וימשיכו לעלות ולהציף ערך למשקיעים בתחילת שנת 2014".

צילום: רויטרס

במחלקת המחקר של בית ההשקעות התייחסו לדו"ח דרישות העבודה השבועי שפורסם בשבוע החולף שהציג תמונה אופטימית כאשר הפתיע לטובה את האנליסטים עם 338 אלף דורשי עבודה – ירידה של כ-42 אלף דורשי עבודה לעומת השבוע שעבר ומספר נמוך מצפי האנליסטים שהעריכו כי יהיו 345 אלף דורשי עבודה.

עוד אמרו ביוטרייד כי סמן נוסף ומובהק להתאוששות הכלכלה האמריקנית הוא הזינוק שנרשם בערך נכסי הנדל"ן במדינה. על פי נתונה שפרסם הבנק המרכזי, הערך הכולל של נכסי הנדל"ן בארה"ב ברבעון השלישי של 2013 זינק בשיעור של 2.2 טריליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לעומת הרבעון הראשון של 2011 שבו נרשם שפל חסר תקדים בערך הנכסים, זינק ערך הבתים עד היום בכ-3.2 טריליון דולר. עליית הערך הזו הפכה מיליוני אמריקנים לבעלי נכסים השווים יותר מההלוואות שהם לקחו עליהם, כך יכולים אמריקנים לסגור משכנתא באמצעות מימוש הנכס ולקחת הלוואות כנגד ערך הנכס הנוכחי שלהם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן