וול סטריט ג'ורנל: הבנק הפדרלי עשוי להתערב בשווקים

הבנק הפרדלי בארה"ב מתלבט אם השווקים בארה"ב זקוקים לזריקת עידוד – ואם כן כיצד לבצעה. על פי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", הצמיחה האפסית בשוק התעסוקה האמריקאי והדאגות הגוברים בנוגע לאירופה העלו מחדש את האופציה של פעולה מצד הבנק בניסיון לעודד את ההתאוששות.

כתב הג'ורנל ציטט שיחות עם בכירים בבנק הפדרלי הטוענים כי תחזיות הצמיחה לארה"ב נחלשו מספיק כדי להצדיק התערבות של הבנק. לא ברור כרגע באילו כלים עשוי הבנק להשתמש, ומתי תתקבל החלטה שכזו.

הפגישה הבאה של בכירי הבנק הפדרלי תתקיים ב-19 ביוני, אך קובעי המדיניות בארגון עשויים לחכות זמן רב לפני שיקבלו החלטות, שעה שינסו להבין מדוע הגידול בשוק התעסוקה הצטמצם מ-227 אלף משרות חדשות בפברואר ל-69 אלף בלבד במאי.

ההכרזה הזו היא בדיוק מה שהמשקיעים ציפו לשמוע אחרי הנתונים השליליים שפורסמו בשישי שעבר. סיבוב נוסף של תמריצים למשק מצד הבנק הפדרלי צפוי להמריץ את שוקי המניות, אשר נמצאים בירידה באחרונה. עלייה במניות עשויה להביא לביטחון גובר בשוק, שבתורו יגרור הוצאות צרכנים גבוהות יותר, אשר עשויות להביא לרווחים גבוהים יותר. תגובת שרשרת כזו היא מה שמצפה הבנק הפדרלי להשיג.

המשקיעים אמורים לקבל קצת מהלך רוחו של הבנק הפדרלי עם פרסומו הערב של ספר הבז', המציג את מצב הכלכלה האמריקאית על פי תפיסתם של 12 המחוזות בבנק הפדרלי.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן