וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים קלות

לאחר פגרת סוף השבוע ננעל היום המסחר בוול סטריט במגמה שלילית. נדמה כי האופטימיות שליוותה את הכרזתו של נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בדבר הרחבה כמותית שלישית ביום חמישי האחרון אשר הקפיצה את המדדים, התמתנה לאחר הירידות היום בבורסות אירופה ועל רקע ההאטה בכלכלת סין, אשר הביאה בין היתר לפגיעה גם במותגי חברות העל.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.3%, הנאסד"ק איבד 0.4% מערכו וה-500 S&P, שהגיע בשבוע שעבר לשיא של חמש שנים, ירד ב-0.3%.

מהבנק הפדרלי נמסר היום כי מדד פעילות הייצור בניו יורק (מדד הייצור אמפייר סטייט) ירד למינוס 10.4 נקודות – הנמוך ביותר מזה שלוש שנים. זאת לעומת מינוס 5.9 נקודות בלבד בחודש אוגוסט.

המסחר בוול סטריט. ירידות שערים קלות | צילום: רויטרס

מניית אפל המשיכה לשבור שיאים ועלתה ב-1.2% עד למחיר של 699.8 דולר. זאת לאחר שהחברה השיקה בשבוע שעבר את האייפון החדש ודיווחה על יותר משני מיליון הזמנות ביממה הראשונה שלאחר ההשקה. לעומת זאת, מניית הבנק JPMorgan Chase & Co אשר נמצא על פי דיווחים בחקירה בחשד להפרת חוקי הלבנת הון איבדה 0.9% מערכה. 

גם באירופה חלו היום כאמור ירידות שערים: המדד בבורסת לונדון נחלש ב-0.4%, בבורסת פריס נרשמה ירידה של 0.8% ובפרנקפורט של 0.1%.  

בהמשך החודש צפויות להתקבל בצרפת החלטות בנוגע לתוכנית הייעול הפיסקלית (ב-19.9), ובנוגע לתקציב שיוצג ב-29.9, ויכיל ככל הנראה את תוכנית הקיצוצים הגדולה אי פעם. בסוף החודש צפוי גם להתפרסם הדו"ח המסכם של הטרויקה בנוגע לחילוץ יוון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן