וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת, נטייה לירידות

המסחר בוול סטריט נסגר היום בירידות, לאחר שהתנהל במגמה מעורבת על רקע הירידות בשוקי אירופה, ולמרות הודעתה של ממשלת ספרד על תוכנית קיצוצים דרמטית במדינה. המדדים המובילים נשארו סביב רמות הפתיחה: מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.38%, S&P 500 נותר ללא שינוי ומדד הנאסד"ק מפחית 0.49% מערכו. 

מוקדם יותר היום הודיע ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי על תוכנית קיצוצים בסך 65 מיליארד יורו עד 2014. לפי התוכנית, תקוצץ ההוצאה הממשלתית של ספרד, ויועלו המסים במדינה. נאומו של ראחוי הופסק מספר פעמים על ידי קריאות ביניים של גורמים באופוזיציה. "האמצעים הללו אינם נעימים, אך הם הכרחיים", אמר. "ההוצאה הממשלתית גדולה מההכנסות בעשרות מיליוני יורו".

בחזית המקומית, הבנק הפדרלי שחרר את סיכומי פגישות המדיניות האחרונות שלו, במהלך שעניין את המשקיעים בעיקר מתוך ניסיונות לאתר כוונות להרחבה כמותית אפשרית בעתידץ ציפיות אלו נכזבו כשהסתבר כי רק 4 מחברי "ועדת השוק הפתוח" של הפדרל ריזרב סבורים כי תוכנית להקלה כמותית  תסייע לאושש את כלכלת ארה"ב.

ירידות ניכרו במניות הטכנולוגיות: אפל רשמה ירידה של 0.62%, מיקרוסופט ירדה בכ-1.5%, גוגל ירדה ב-1.81% ופייסבוק ב- 1.69%. אמאזון, שהודיעה היום כי תשיק סמארטפון מתוצרתה עוד במהלך השנה הנוכחית, ירדה ב-0.46%. גם ענקית האלומיניום אלקואה, שפתחה את עונת הדוחות בתחילת השבוע עם תוצאות מצוינות שעלו על תחזיות המשקיעים, ממשיכה לרדת ורושמת כעת קיטון של 0.6%.

הבוקר אישררה סוכנות דירוג האשראי פיץ' את דירוגה המושלם של ארה"ב, AAA, אולם השאירה את אופק הדירוג שלילי, במה שמסמל על סכנה להורדת דירוג בשנה הקרובה. בפיץ' ציינו כי "חוסר הוודאות בנוגע למדיניות המסים במדינה וההוצאה הממשלתית מהווים איום על התחזיות הכלכליות של ארה"ב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן