וול סטריט זינקה בעקבות דו"ח התעסוקה: הנאסד"ק עלה ב-2%

שבוע מסחר חיובי נוסף נסגר בוול סטריט, הרביעי ברצף, עם נעילת המסחר היום בעליות חדות במדדים המרכזיים. דוח נתוני התעסוקה של המשק האמריקאי לחודש יולי פורסם היום, ולפיו נוספו 163 אלף משרות חדשות במהלך חודש יולי – הרבה מעבר לציפיות האנליסטים שעמדו על 105 אלף. למרות הצהרתו של הנשיא אובמה כי טרם חזרו כל המשרות שאבדו במשבר הכלכלי של 2008, הנתון הספיק כדי למשוך את הבורסות כלפי מעלה: מדד הנאסד"ק רשם עלייה ב-2%, הדאו ג'ונס טיפס ב-1.7% ומדד ה-S&P500 הוסיף 1.9% והגיע לרמתו הגבוהה ביותר מזה שלושה חודשים.

במהלך השנתיים וחצי האחרונות ייצר המשק האמריקני מחדש 4.5 מיליון משרות, כך מסר היום משרד התעסוקה האמריקאי. עם זאת, שיעור האבטלה עדיין נמצא בעלייה – 8.3% בחודש יולי לעומת 8.2% ביוני. בחודש שעבר התחזיות עמדו על גידול של 80 אלף משרות, והנתון הסופי – 64 אלף – הוליד אכזבה. הנתונים המעורבים, כך סוברים הפרשנים, מקטינים את הלחץ על הבנק הפדרלי לצאת בתוכנית הקלה כמותית חדשה.

מניית לינקדאין זינקה בלא פחות מ-16% היום לאחר פרסום דוחותיה הרבעוניים, מהם עולה כי הרווח הנקי שלה ב-3 החודשים האחרונים עומד על 18 מיליון דולר. על גב הצמיחה הזו עולה גם מניית פייסבוק ב- 5.24% ועולה חזרה מעל רף המחיר של 20 דולר למניה, ממנו ירדה השבוע. גם ענקית הרכב היפאנית טויוטה פרסמה דוחות מעולים, ומנייתה רושמת גידול של 5.23% אף היא. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן