וול סטריט ננעלה בירידות בהמתנה לחידוש השיחות על הצוק הפיסקלי

לאחר חופשת חג בת יום וחצי, שבו היום הסוחרים בוול סטריט לעבודתם, כשנפח המסחר היה דליל במיוחד, על רקע חופשת החג של רבים, והחשש מכניסה לפוזיציות בשבוע הגורלי שבו יוכרע גורל המצוק הפיסקלי, וגורל הכלכלה האמריקאית.

מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.2%, מדד S&P 500 רשם ירידה של 0.5% ומדד הנאסד"ק איבד 0.7% מערכו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיצר את חופשת החג שלו בהוואי וישוב מחר לוושינגטון על מנת להמשיך לטפל במשא ומתן הלא גמור בעניין הצוק הפיסקלי. כאשר יגיע בחזרה לוושינגטון יעבור המוקד בארה"ב לסנאט, לאחר שבשבוע שעבר לא הצליחו הרפובליקאים בבית הנבחרים להעביר צעדים שיקרבו את אישור התקציב.

צילום: רויטרס

כרגע המחלוקת העיקרית נסובה סביב העלאת המס לבעלי הכנסה גבוהה כאשר אובמה רוצה שההעלאה תחול על בעלי הכנסה של 250 אלף דולר בשנה ומעלה ואילו הרפוליקנים מוכנים לדבר על הכבדת המס לבעלי הכנסה של מיליון דולר בשנה ומעלה. אובמה התפשר והציב את הרף על 400 אלף. אנליסטים בארצות הברית מעריכים כי ניתן להגיע לפשרה שתעמוד סביב משכורת שנתית של 500 אלף דולר.

לפני המסחר פורסם מדד קייס שילר, שהצביע על עלייה במחירי הבתים, מה שמחזק את ההערכות לפיהן שוק הנדל"ן האמריקאי ממשיך בהתאוששות שלו. המדד, הבוחן את מחירי הבתים ב-20 מטרופולינים, עלה ב-0.7% באוקטובר, גבוה יותר מתחזיות האנליסטים לעלייה של 0.5%. בחישוב שנתי עלו מחירי הבתים ב-4.3%, טוב מהתחזיות של 4%. עם זאת, הצמיחה לא הייתה יציבה, כאשר 12 מתוך 20 הערים הציגו דווקא ירידות.

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות שערים. טוקיו עלתה ב-1.5% ושנחאי טיפסה ב-0.25%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן