וול סטריט ננעלה בירידות, בורסות אירופה במגמה מעורבת

יומו הראשון של שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, על רקע ההתפתחויות השליליות באסיה ולאחר השקת קרן היציבות האירופית הערב בלוקסמבורג. מנית אפל המשיכה לרכז עניין על רקע המחלוקות בין עובדי מפעל פוקסקון בסין, האחראי על ייצור האייפון 5, כשירדה היום ב-2.2% נוספים.

במדדים המובילים בוול סטריט נרשמה ירידת שערים. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.2%, ה-S&P 500 רשם ירידה של 0.3% ומדד הנאסד"ק איבד 0.8% מערכו.

הבוקר הודיע הבנק העולמי כי הוא מוריד את תחזית הצמיחה של כלכלת סין וכן של שווקים אחרים באסיה. על פי הודעת הבנק, יצמח השנה המשק הסיני רק ב-7.7%. זאת לעומת תחזית קודמת שפרסם בחודש מאי, של 8.3%. תחזית הצמיחה של יבשת אסיה כולה ירדה ל-7.2% לעומת 7.6% לפני מספר חודשים. 

שרי האוצר של האיחוד האירופי השיקו היום את קרן הייצוב של האיחוד. בשלב הראשון תכיל הקרן 200 מיליארד יורו, שישמשו לחילוץ הכלכלות אשר יגישו בקשת סיוע רשמית לבנק האירופי המרכזי. לאחר מכן, הקרן תגדל ל-500 מיליארד יורו. ספרד, אחת המועמדות העיקריות המוזכרות כזקוקה לסיוע, טרם ביקשה בקשה רשמית לחבילת חילוץ, בין היתר בשל החשש מתגובות זועמות ברחוב למהלכי הצנע שידרשו ובשל חוסר הודאות לגבי הכדאיות הכלכלית של המהלך.   

המסחר בוול סטריט | צילום: רויטרס

בנוסף דנו שרי האוצר במצבה של יוון וברעיון של הקמת משרד אוצר משותף ותקציב משותף למדינות האיחוד. הרעיון שהוצע לראשונה על ידי הרמן ואן רומפוי, נשיא המועצה האירופית, מטרתו שימור האיחוד המוניטרי של מדינות גוש היורו. על פי התוכנית יאוחדו תקציבי 17 החברות בגוש תחת תקציב מרכזי, עליו יפקח משרד אוצר חדש.

גם בבורסות אירופה לא התרשמו כנראה יותר מדי מהשקת קרן הייצוב והן ננעלו במגמה מעורבת. בורסת לונדון עלתה ב-0.2%, בורסת פריס איבדה 1.5% מערכה ובורסת פרנקפורט רשמה ירידה של 1.4%.   

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן