וול סטריט ננעלה בירידות חדות: נאסד"ק איבד 1.3% מערכו

שבוע המסחר בבורסת וול סטריט ננעל בירידות על רקע פרסום נתוני מאקרו מאכזבים המצביעים על תוספת של 80 אלף משרות חדשות שנוספו לסקטור הציבורי במשק, זאת בניגוד לתחזיות שציפו לתוספת של 100 אלף משרות.

בסיום יום המסחר רשמו המדדים המובילים בניו יורק ירידות. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 איבדו כ-1% מערכם ומדד הנאסד"ק צנח ב-1.3%.
 
את רשימת המשרות החדשות בסקטור הציבורי מוביל ענף השירותים עם 47 אלף משרות חדשות, אחריו ענף הבריאות עם 13 אלף משרות ולאחר מכן ענף הייצור עם 11 אלף משרות חדשות בחודש שעבר. בנוסף פורסם כי השכר הממוצע במשק עלה ב-6 סנט ועומד כיום על 23.5 דולר לשעה.

אתמול פרסמה חברת ADF נתונים המצביעים על עליה של 176 אלף במספר המשרות החדשות בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש יוני. על פי הנתונים, מרבית המשרות שנוספו בחודש שעבר היו בחברות קטנות – בינוניות, שהיוו 94% מכלל המשרות שנוספו. בענף השירותים נוספו 16 אלף משרות, בענף הפיננסי התווספו 11 אלף משרות ואילו בענף התעשייה נוספו 9,000 משרות חדשות בלבד.

הנתונים החדשים מפעילים לחץ נוסף על בנק הפדרל רזרב להתערב באופן פעיל על מנת לעצור את ההאטה בכלכלת ארה"ב וכן מאיימים על סיכוייו של הנשיא, ברק אובמה להיבחר שוב לתפקיד בסתיו הקרוב.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן